PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Využití pohádky ve výchově II - OOKVP14015
Anglický název: Utilization of Fairy Tale in Education
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2012
Semestr: oba
E-Kredity: 4
Rozsah, examinace: 0/0, KZ [HT]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (50)
letní:neurčen / neurčen (50)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PaedDr. Marie Hanzová, CSc.
Prerekvizity : OKVP14014
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (22.12.2011)
Seznámit studenty se společensko-historickým významem pohádek, s jejich literární strukturou, s mezikulturními vztahy mezi pohádkami a soubory pohádek, s psychologickou působností pohádek a způsoby, jak pohádky využívat ve školní práci i v rodinné výchově.
Literatura
Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (22.12.2011)

                               Propp, Vladimír: Morfologie pohádky.

                               Bratři Grimmové: Pohádky

                               Božena Němcová : Pohádky

                               Jaromír Erben: Pohádky

                               Pohádky tisíce a jedné noci

Sylabus -
Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (22.12.2011)

1. Mýty a archetypy 2. Sběr pohádek  3. Moderní pohádky  4 Ilustrace pohádek 5. Vyprávění a čtení pohádek. 6. Pohádka v divadle, loutkovém divadle, filmu, televizi a rozhlase. 7. Dětská pohádková tvorba 8. Vlastní pohádková tvorba

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK