|
|
|
||
Výklad, studium materiálů o alternativním školství, reflexe na náslechy v alternativních školách, badatelská činnost, týkající se vybraného tématu.
Poslední úprava: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (31.10.2010)
|
|
||
Cílem kurzu je vybavit studenty základními informacemi o vzniku a vývoji reformních snah ve školství ve světě a u nás. Seznámí se s konkrétními alternativními koncepcemi a to jednak formou náslechů v alternativních školách a v následných reflexních seminářích. Po skončení kurzu by studenti měli být schopni posoudit možnosti alternativních pojetí vyučování v podmínkách současné české školy. Poslední úprava: PROKOP/PEDF.CUNI.CZ (22.08.2012)
|
|
||
Carlgren, F. Výchova ke svobodě. Praha-Zlín : Baltazar, 1991. Neil, A.S.: Summerhill. Příběh první demokratické školy na světě. PeopleComm, 2015. Pol, M.: Waldorfské školy: izolovaná alternativa nebo zajímavý podnět pro jiné školy. Brno,FFMU 1995 Poslední úprava: Straková Jana, doc. RNDr., Ph.D. (28.08.2017)
|
|
||
Požadavky ke zkušce (ústní a písemná forma): - odevzdání dvou reflexí pozorování v alternativní škole - poskytnutí dvou zpětných vazeb spolužákům na jejich reflexe - aktivní účast v závěrečné diskusi Poslední úprava: Straková Jana, doc. RNDr., Ph.D. (28.08.2017)
|
|
||
- Vymezení pojmů alternativní pedagogiky. - Summerhill. - Populární alternativní směry ve vzdělávání (antipedagogika, rodová škola, komunitní školy, hodnotové vzdělávání aj.) Poslední úprava: Straková Jana, doc. RNDr., Ph.D. (29.08.2017)
|