|
|
|
||
Kurz má poskytnout základní orientaci v problematice profesního rozvoje a dalšího vzdělávání čitelů. Studenti se seznámí se základními pojmy a teoretickými východisky profesního rozvoje učitelů a se současným stavem DVU v České republice a ve vybraných evropských zemích. Budou se zabývat kritérii kvality, která jsou kladena na programy profesního rozvoje.
Poslední úprava: MARKOVAK/PEDF.CUNI.CZ (01.02.2013)
|
|
||
Studenti prokáží základní orientaci v problematice profesního rozvoje a dalšího vzdělávání učitelů. Seznámí se základními pojmy a teoretickými východisky profesního rozvoje učitelů a se současným stavem DVU v České republice a ve vybraných evropských zemích. Budou se zabývat kritérii kvality, která jsou kladena na programy profesního rozvoje. Poslední úprava: Duschinská Karolina, Ing., Ph.D. (05.02.2018)
|
|
||
V souvislosti se zavedením mimořádných opatření bude výuka probíhat dle rozvrhu v prostředí Zoom. Konkrétní odkaz bude všem zapsaným studentům zaslán nejpozději den před výukou. Prezentace, literatura ke studiu, úkoly k vypracování a další informace budou k dispozici v Moodlu, přihlašovací údaje dostanou studenti před prvním setkáním. Požadavky na ukončení předmětu zůstávají stejné, mění se pouze forma výuky. Poslední úprava: Duschinská Karolina, Ing., Ph.D. (04.02.2021)
|
|
||
Eurydice (2006). Quality Assurance in Teacher Education in Europe. Brusel: Eurydice. Překlad: Zajišťování kvality vzdělávání učitelů v Evropě. (2007). Praha: ÚIV. Poslední úprava: MARKOVAK/PEDF.CUNI.CZ (01.02.2013)
|
|
||
Zpracování seminární práce na vybrané téma - analýza obsahově relevantního článku z odborného pedagogického časopisu, zadání bude upřesněno na první přednášce. Studující vloží práci do Moodle jako úkol Turnitin, po kontrole původnosti článku se studující zapíše na jeden ze 3 vypsaných termínů zkoušky. Zkouška je písemný vědomostní test, ve kterém studující prokáží znalost a porozumění základní terminologii a teoretickým východiskům profesního rozvoje učitelů a budou schopni analyzovat konkrétní nabídku vzdělávacího programu z hlediska kritérií kvality. Studující má na splnění podmínek zápočtu (zkoušky) celkem tři pokusy, z toho dva opravné
Poslední úprava: Duschinská Karolina, Ing., Ph.D. (05.02.2018)
|
|
||
základní pojmy a teoretická východiska profese učitele další vzdělávání učitelů v kontextu vzdělávání dospělých legislativa a současný stav DVU v ČR typy DVU, formy, metody a zaměření zdroje dalšího vzdělávání učitelů, MOOC institucionální struktura, organizace podílející se na DVU mentoring a profesní podpora začínajících učitelů kritéria kvality vzdělávacího programu DVU
Poslední úprava: Duschinská Karolina, Ing., Ph.D. (05.02.2018)
|