|
|
|
||
Anotace: Kurs je zaměřen na pomoc studentům při nastolování komplexnějších výkladových schémat, která jim umožní zvýšit srozumitelnost motivační problematiky ve škole. Cílem je inspirovat studenty konkrétními ukázkami metod, postupů, případně intervenčních zásahů k promyšlené práci s motivací ve škole. Obsah kursu: motivační dispozice a motivační procesy, diagnostika a rozvoj poznávacích, výkonových a sociálních potřeb, vzdělávací autoregulace, perspektivní orientace, motivační a volní výcvik, diagnostické a copingové strategie
Poslední úprava: Pavelková Isabella, doc. PhDr., CSc. (24.09.2018)
|
|
||
Pavelková, I., Urbanová, D.. Nuda v edukačním kontextu: Teoretické konceptualizace a výzkumné metody. Československá psychologie. ročník LXII, č. 4. 2018 s. 350 -365. Hrabal,V., Man,F. Pavelková,I.: Psychologické otázky motivace ve škole. Praha, SPN 1989 Hrabal,V., Pavelková.: Jaký jsem učitel. Praha, Portál 2010 Nakonečný, M.: Motivace lidského chování. Praha, Academia 1996 Pavelková, I.: Motivace žáků k učení. (Perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha, Ped.F. UK 2002. Blatný,M..: Psychologie osobnosti. Praha, Grada 2010. Csikszentmihalyi,.: Flow a práce. Praha, Portál 2017 Poslední úprava: Pavelková Isabella, doc. PhDr., CSc. (24.09.2018)
|
|
||
Pro získání klasifikovaného zápočtu je nutné uspěšně splnit didaktický test, aktivní účast na seminářích a realizace drobných výzkumných sond. Poslední úprava: Pavelková Isabella, doc. PhDr., CSc. (24.09.2018)
|
|
||
Cíl kurzu: b) Inspirovat studenty konkrétními ukázkami metod, postupů, případně intervenčních zásahů k promyšlené práci s motivací ve škole. Obsah kurzu: Učební motivace. Vliv motivace na průběh učení a jeho výsledky. Krátkodobé i dlouhodobé strategie ovlivňující učební motivaci. Diagnostika a rozvoj poznávacích , výkonových a sociálních potřeb. Vzdělávací autoregulace. Perspektivní orientace. Motivování žáků ve škole a v rodině. Postoje žáků k jednotlivým předmětům. Překonávání krizí v motivaci k učení (příčiny žákovské nemotivovanosti). Strach a nuda ve škole. Motivační výcvik (Výkonově motivační programy, koncepce "Původce - Pěšák" , volní trénink.) Autodiagnostika učitele v motivační oblasti. Poslední úprava: Pavelková Isabella, doc. PhDr., CSc. (24.09.2018)
|