Filosofie výchovy I - ON9312011
|
|
|
||
Cílem kurzu je rozvinout a kultivovat u studentů schopnost kritické sebereflexe učitelského a vychovatelského povolání.
Výchova je sledována ve třech významových okruzích ? jako vztah člověka ke světu (ontologie výchovy), jako vztah
člověka ke společnosti (fylogeneze výchovy) a jako vztah člověka k sobě samému (ontogeneze výchovy). Dialogický
rozměr výchovy a výchova jako péče o duši. Dialogická výchova dnes. Emendační rozměr výchovy a téma obratu ve
výchově ? transcendentní rozměr výchovy. Instrumentalismus novověkého pojetí výchovy. Rozdíl mezi výchovou,
vzdělaností, kvalifikací. Filosofická reflexe tradičních a alternativních konceptů výchovy. Výchova v krizi a výchova jako
východisko z krize světa.
Poslední úprava: STRACENY/PEDF.CUNI.CZ (21.04.2008)
|
|
||
Patočka, J.: Péče o duši I. - III., Praha, OIKOYMENH 1996, 1999, 2002. Patočka, J.: Komeniologické studie I. - III., Praha, OIKUYMENH 1997, 1998, 2003. Fink, E.: Grundfragen der systematischen Pedagogik. Freiburg, Rombach verlag 1978. Brezinka, W.: Filosofické základy výchovy. Praha, Zvon 1996. Dialog, vědění, orientace. Praha, OIKOYMENH 1992. Palouš, R.: Totalismus a holismus. Praha, Karolinum 1996. Patočka, J.: Filosofie výchovy. Studia paedagogica 18. Praha, PedF UK 1997. Filosofie , výchova, hodnoty. Praha, PedF UK 1999. Výchova a vzdělání v pozdní době. Studia paedagogica 11. Praha, PedF UK 1995. Poslední úprava: STRACENY/PEDF.CUNI.CZ (21.04.2008)
|