Práce s literaturou vztahující se k pedagogickému výzkumu - kroky pro vypracování přehledu literatury, ukázka matice s literaturou, průvodce psaním odborného textu.
Výběr vzorku pro pedagogický výzkum - typy náhodných výběrů a nenáhodných výběrů, příklady výběrů v kvalitativním výzkumu. Výhody a nevýhody jednotlivých výběrů, příklady jejich využití v pedagogickém výzkumu. Velikost vzorku.
Validita a reliabilita výzkumné metody.
Experimenty v pedagogickém výzkumu - zdroje porušení interní a externí validity (historie, zrání a přirozený vývoj, efekt měření, chyba či nevhodná změna měřícího nástroje, regrese, neekvivalentnost skupin, úbytek zkoumaných osob, interakce výběru a zrání jedince, interakce pretestu a ošetření, interakce více ošetření, imitace vlivu nezávisle proměnné, efekt experimentátora, reaktivita zkoumaných osob). Preexeprimentální design, pravý experiment, kvaziexperiment a možná porušení validity u modelů těchto designů. Příklad faktoriálového designu.
Statistika - zopakování základů deskriptivní a inferenční statistiky diskutované v kurzu Metodologie pedagogického výzkumu I, vícerozměrná linerání regrese, idea faktoriálové analýzy a shlukové analýzy.
Poslední úprava: Voňková Hana, prof. RNDr. PhDr., Ph.D. et Ph.D. (29.10.2019)
Work with educational research literature - steps for conducting a literature review, sample literature matrix, guidelines for technical writing.
Sampling strategies for educational research - types of random and nonrandom sampling strategies, examples of qualitative sampling. Advantages and disadvantages of the sampling strategies, examples of their use in educational research. Sample size.
Validity and reliability of research method.
Experiments in educational research - sources of internal and external invalidity (history, maturation, testing, instrumentation, regression, selection, mortality, selection-maturation interaction, pretest-treatment interaction, multiple treatment interference, treatment diffusion, experimenter effect, reactive arrangement). Pre-experimental design, true experiment, quasiexperiment and possible sources of invalidity in models of these designs. Example of factorial design.
Statistics - revision of the basics of descriptive and inferential statistics discussed in course Methodology of educational research I, multivariate linear regression, idea of factor analysis and cluster analysis.
Poslední úprava: Voňková Hana, prof. RNDr. PhDr., Ph.D. et Ph.D. (29.10.2019)
|