|
|
|
||
Teorie výchovy je jednou ze základních pedagogických disciplín, která se zabývá systematizací a uspořádáním věd o výchově, jejich cíli, metodami, formami, prostředky a podmínkami. Předmětem teorie výchovy jsou především různé teorie, směry a výchovné ideologie, poskytující řadu teoretických modelů a způsobů myšlení o výchovném procesu.
Poslední úprava: PROKOP/PEDF.CUNI.CZ (23.10.2010)
|
|
||
Cílem předmětu je otevřít se pluralismu v oblasti edukace. Teorie výchovy by měla studentovi oboru pedagogika posloužit jako mapa, která mu může ukázat cestu ve spletitosti pedagogických teorií, směrů a proudů. Poslední úprava: PROKOP/PEDF.CUNI.CZ (23.10.2010)
|
|
||
Bertrand, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. Singule, F. Současné pedagogické směry a jejich psychologické souvislosti. Praha: SPN, 1992. Poslední úprava: PROKOP/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2014)
|
|
||
Požadavky k plnění přemětu: Poslední úprava: Prokop Jiří, doc. PhDr., Ph.D. (08.11.2019)
|
|
||
Edukace spočívá v dosahování konkrétních cílů - jeho výsledkem by mělo být získání jistých dovedností a vědomostí. Průběh edukace je ale současně výrazně spjatý se způsobem, kterým vnímáme realitu okolního světa. V předmětu teorie výchovy budeme hledat propojení edukace s jejími teoretickými východisky a současně propojení s třemi základními teoretickými pilíři, o které se pedagogika opírá: filosofie, ideologie a teorie. Příklady možných témat:
Poslední úprava: PROKOP/PEDF.CUNI.CZ (23.10.2010)
|