Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (10.03.2016)
Podmínkou pro splnění předmětu je získání zápočtu a složení zkoušky.
Zápočet bude udělen studentům s aktivní docházkou, kteří:
- splní zadané úkoly v hodinách:
- prezentace jednoho z fenoménu v poslední době zkoumaných v CER (Chemistry Education Research),
- zpracování protokolů z bloku experimentálního cvičení
- vystoupí s mikrovýstupem na zadané téma,
- vypracují konferenční příspěvek popisující jejich projekt, jeho realizaci a evaluaci.
Ke zkoušce jsou vyžadovány:
- část chemická
- pojmy ze středoškolské chemie
- část pedagogická
- pedagogické teorie 20. a 21. století (kognitivizmus, behaviorizmus, instruktivizmus, konstruktivizmus, konektivizmus),
- Bloomova taxonomie,
- Daleho kužel zkušenosti,
- Piagetova genetická epistemologie,
- RVP G, RVP SOV
- část didakticko-chemická
- schopnost didaktické transformace pojmů do učiva,
- navrhnutí vhodného chemického experimentu k danému učivu,
- popis tématu v rámci CER a jeho uplatnění ve vlastní výuce,
- orientace v mezinárodních šetřeních zkoumající kompetence a znalosti žáků z chemie,
- orientace v učebnicích dostupných pro výuku chemie na základní škole,
- RVP G a RVP SOV - jejich specifika a výuka chemie,
- ICT ve výuce.
|