|
|
|
||
Poslední úprava: TICHAA/PEDF.CUNI.CZ (17.03.2013)
|
|
||
Poslední úprava: TICHAA/PEDF.CUNI.CZ (02.09.2011)
V semináři by se měl posluchač seznámit s principy vedení kolektivní hlasové výchovy a na základě praktických ukázek a jejich rozboru dospět k pochopení psychosomatické jednoty hlasového projevu. Tento poznatek vědomě uplatňovat při tvorbě hlasových cvičení a metodickém vedení nácviku sborových skladeb. Součástí semináře je i seznámení s metodikou, která je změřena na rozezpívání tzv.bručounů. |
|
||
Poslední úprava: TICHAA/PEDF.CUNI.CZ (17.03.2013)
KOLÁŘ, J.; ROB, J.; ŠTÍBROVÁ, I. Sborový zpěv a řízení sboru I. Praha : Karolinum, 1988. 304 s. ISBN 80-7184-556-6 |
|
||
Poslední úprava: TICHAA/PEDF.CUNI.CZ (02.09.2011)
Aktivní účast na seminářích, písemné zpracování vlastní metodiky hlasové výchovy se zaměřením na zvolenou věkovou kategorii sborových zpěváků. |
|
||
Poslední úprava: TICHAA/PEDF.CUNI.CZ (02.09.2011)
Objasnění vzájemného vztahu základních hlasotvorných složek - dechu, fonace, rezonance, artikulace a jejich podmíněnosti v psychice zpěváka. Praktikum bude zaměřeno na tyto okruhy: na metodiku nácviku základních návyků sborového zpěváka (v rámci kolektivní hlasové výchovy s přihlédnutím k jednotlivým věkovým skupinám zpěváků), na ukázky didakticky zacílených hlasových cvičení, na příklady rozezpívání i na možnosti řešení hlasových problémů, jež mohou nastat v průběhu nácviku skladby, na souvislosti mezi intonací a pěveckou technikou atp. Do praktické roviny budou zarámována i další témata: hlasová hygiena, hlasová reedukace, práce s narušeným hlasem. Aplikace získaných poznatků a dovedností pak bude prověřena v samotných výstupech studentů v rámci semináře. Při vedení nácviku zvolené sborové skladby (včetně přípravné motivační fáze a rozezpívání) v rámci semináře si každý posluchač v praxi ověří vlastní didaktické a interpretační názory. |
|
||
Poslední úprava: TICHAA/PEDF.CUNI.CZ (02.09.2011)
Několikaletá zkušenost vlastního aktivního zpěvu ve sboru, případně vlastní sbormistrovská praxe. |