Oborová pedagogická praxe je integrální součástí praktické přípravy studentů v magisterském dvouoborovém studiu
učitelství. Probíhá formou observací výuky FJ na střední škole, jejich rozborů a asistenské praxe. Těžiště spočívá v
samostatných vyučovacích výstupech studentů a v následných rozborech. Cílem je osvojit si konkrétní techniky a strategie,
přispívající k efektivnímu zvládnutí jazykových prostředků a řečových dovedností žákem. Důraz je kladen na rozvoj
reflektivních dovedností a na získávání praktické zkušenosti v oblasti sociální interakce v jazykové třídě. Je požadována
samostatná práce studentů, zahrnující studium odborné literatury a pedagogické dokumentace, provádění příprav na
vlastní výuku a záznamů z hospitací a zpracování zadaného tématu pro seminární práci. Součástí je i pořízení videonahrávky hodiny vedené stážistou.
Literatura
Poslední úprava: KLINKA/PEDF.CUNI.CZ (30.01.2016)
BĚLOHRADSKÁ, J.; MIKEŠOVÁ, J.; SOLFRONK, J. Praktická příprava studentů učitelství: Na pomoc pedagogickým praxím ve školském terénu. Liberec:Technická univerzita, 2002. Cizí jazyky - časopis pro teorii a praxi vyučování cizím jazykům, Praha. HENDRICH, J. a kol.: Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988. Le français dans le Monde: la revue internationale des professeurs de français. Hachette Pedagogická praxe: Sborník příspěvků z III celostátní konference. Praha: UK PedF, 2003. Pedagogická praxe - pedagogická praxeologie. Praha: UK PedF, 1997. Portfolio européen de langues. Strasbourg: Conseil de l'Europe ; 2000. ROBERT, J.-P. Dictionnaire pratique de didactique du FLE. Paris : OPHRYS, 2002. Školní pedagogická dokumentace TAGLIANTE, Ch. La classe de langues: Techniques de classe. Paris: CLE International, 1994. Učebnice a další didaktické materiály určené pro předmět francouzština - další cizí jazyk. RVP pro gymnázia, VUP, 2007.