|
|
|
||
Poslední úprava: JANCOVI/PEDF.CUNI.CZ (11.05.2009)
|
|
||
Poslední úprava: JANCOVI/PEDF.CUNI.CZ (11.05.2009)
AITCHISON, J. Words in the Mind : An Introduction to the Mental Lexicon. Oxford: Basil Blackwell, 1987. AITCHISON, J. The Articulate Mammal : An Introduction to Psycholinguistics. 3rd ed. London: Unwin Hyman. BATES, E., BRETHERTON, I., SNYDER, L. From First Words to Grammar. Cambridge: Cambridge University Press, 1992. GARMAN, M. Psycholinguistics. Cambridge: Cambridge University Press, 1990 HART, S. The Language of Animal. New York: Henry Holt, 1996. HYLTENSTAM, K., OBLER, L.K. Bilingualism Across the Lifespan: Aspects of Acquisition, Maturity and Loss. Cambridge: Cambridge University Press, 1989. KESS, J.J. Psycholinguistics, Psychology, Linguistics, and the Study of Natural Language. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company, 1992. NEBESKÁ, I. Úvod do psycholingvistiky. Praha: H + H, 1992. RICHARDS, J.E. (Ed.) Error Analysis : Perspectives on Second Language Acquisition. London: Longman Group Limited, 1984. SMITH, N., TSIMPLI, I.M. The Mind of a Savant. Oxford: Blackwell, 1995. SPERBER, D., WILSON, D. Relevance : Communication & Cognition. 2nd ed., Oxford: Blackwell Publishing, 1996. SUTTON-SPENCE, R., WOLL, B. The Linguistics of British Sign Language. Cambridge: Cambridge University Press, 1999. THIEL, E. Mluvíme tělem: Řeč těla prozradí víc než tisíc slov. Praha: Knižní klub, 1997. VANDIJK, T.A. (ed.) Discourse as Social Interaction. 1st vol., London; Thousand Oaks; New Delh : Sage Pulications, 1997. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Renata Pípalová, CSc. (20.05.2019)
●Teoretický blok: témata Úvod do psycholingvistiky; historie a postavení psycholingvistiky; přístupy Komunikace: zvířecí a lidská; neverbální a verbální; znaková řeč; vlastnosti řeči Jazyk a myšlení/mozek, centra řeči; poruchy a vady řeči; pamět; mentální lexikon; kognitivní lingvistika Osvojování si jazyka, stádia; kritické období; bilingvismus; stárnutí a jazyk, ztráta jazyka Produkce a recepce jazyka; jazykové dovednosti (mluvení, psaní, poslech a čtení) ●Prezentace odborných rešerší ●Prezentace dílčích psycholingvistických výzkumů/experimentů |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Renata Pípalová, CSc. (20.05.2019)
Aktivní účast v semináři (povoleny dvě omluvené absence) ● Vypracování rešerše, která porovná dvě recentní odborné studie na zvolené téma a její následná prezentace ●Provedení dílčího psycholingvistického výzkumu/experimentu a prezentace výsledků na semináři ●Teoretický test ověřující orientaci studenta v základních konceptech disciplíny v podobě výběru z více možností (30 minut, alespoň 9 bodů z 15) |