|
|
|
||
Předmět předkládá vybraná témata ze sociální gerontologie se zvláštním zřetelem k pedagogickým aspektům této
problematiky. Pozornost je věnována postavení seniorů v současné společnosti, výchově k mezigeneračnímu
porozumění a otázkám přípravy na stáří. Podrobně jsou analyzovány faktory, které ovlivňují kvalitu života a zdraví
seniorů v naší populaci.
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (13.12.2010)
|
|
||
Cílem kurzu je, aby si studenti uvědomili příčiny nejčastějších problémů adaptace v seniorském věku a zvýšili svou senzitivitu k problémům stárnoucích a starých osob. Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (13.12.2010)
|
|
||
HAŠKOVCOVÁ, H. Manuálek sociální gerontologie. Brno : NCONZO, 2004. ISBN 80-7013-363-5. Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (24.06.2012)
|
|
||
Požadavky k zápočtu: aktivní účast na prezenční části výuky a vypracování samostatného úkolu (studenti uskuteční strukturované interview s vybraným respondentem a podle poskytnutého návodu provedou jeho základní analýzu, zápočet bude udělen na základě následné odborné rozpravy nad touto analýzou). Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (28.08.2012)
|
|
||
1. Interdisciplinární pohled na stárnutí a stáří. 2. Sociální gerontologie a její význam. 3. Možnosti podpory kvality života a zdraví seniorů. 4. Vybrané otázky z gerontopedagogiky. Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (13.12.2010)
|