|
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty hlouběji s problematikou dospívání, a to zejména v rovině psycho-sociální. Základní vývojově-psychologické a biologické poznatky budou doplněny o některé zásadní pohledy klíčových autorů specifické pro toto životní období. Pozornost je věnována zejména problematice identity a přechodu mezi dospíváním a dospělostí.
Poslední úprava: Slavík Radovan, PhDr., Ph.D. (23.05.2019)
|
|
||
Podmínkou ukončení kurzu a získání zápočtu bude úspěšné absolvování písemného testu. Poslední úprava: Slavík Radovan, PhDr., Ph.D. (23.05.2019)
|
|
||
ARNETT, J. Jensen, 1998. Learning to stand alone: The contemporary American transition to adulthood in cultural and historical context. Human Development. Č 41 (5-6) , s. 295-315. DVOŘÁKOVÁ, Kareřina, 2013. Mladiství pachatelé trestné činnosti, význam rodinného prostředí a vztahů, možnost práce s rodinným kontextem : diplomová práce. Praha: FF UK. Vedoucí diplomové práce Hedvika Boukalová. ERIKSON, Erik H., 1996. Osm věků člověka. Praha: Propsy. ERIKSON, Joan M., 1997. Životní cyklus rozšířený a dokončený. Praha: Nakladatelství Lidové Noviny. MACEK, Petr, 2003. Adolescence. Praha: Portál. VÁGNEROVÁ, Marie, 2005. Vývojová psychologie I. Dětství a dospívání. Praha: Karolinum. VOKURKOVÁ, Jana, 2007. Postoje k manželství v období mezi dospíváním a dospělostí : diplomová práce. Brno: Masarykova Univerzita. Vedoucí diplomové práce Petr Macek. Poslední úprava: Slavík Radovan, PhDr., Ph.D. (23.05.2019)
|
|
||
1. Adolescence jako specifické vývojové období 2. Biologické změny v adolescenci a jejich dopady na psychiku 3. Historický pohled na adolescenci 4. Přechod do dospělosti, psychosociální moratorium 5. Socializace v průběhu adolescence Poslední úprava: Slavík Radovan, PhDr., Ph.D. (23.05.2019)
|