Poslední úprava: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (16.12.2012)
Cíle předmětu : Pochopit širší pedagogicko-psychologické závislosti realizace zájmových činností. Získat dovednosti stanovit obsah, metody a formy konkrétních zájmových činností pro rozmanité věkové kategorie.
Psychologická podstata zájmových činností:
Vymezení pojmu zájem, vztah zájmů, potřeb a schopností, otázka přiměřenosti, zájmy z ontogenetického hlediska, funkce zájmů a zájmových činností v životě člověka, činitelé ovlivňující vývoj zájmů.
Zájmové činnosti v širších pedagogických souvislostech :
Cíle, obsah, metody a formy zájmových činností, zájmové činnosti spontánní a organizované, organizační formy zájmových činností, způsoby motivace k zájmovým činnostem, řešení vztahu mezi principem dobrovolnosti a pedagogického ovlivňování.
Vedení zájmových útvarů:
Zájmový útvar jako specifický druh sociální skupiny, přehled subjektů realizujících organizované zájmové činnosti, osobnost vedoucího zájmových útvarů ( zvl. podíl odbornosti a sociálních dovedností, sociální role), struktura schůzky zájmového útvaru, příprava vedoucího na schůzku, participace členů zájmového útvaru na přípravě, realizaci a hodnocení činností, způsoby řešení neobvyklých výchovných situací, základní předpisy a právní normy pro činnost zájmových útvarů.
Poslední úprava: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (16.12.2012)
Methodology of special interest activities
Subject targets:
To understand a wider pedagogical-psychologist dependency of special interest activities implementation. To maintain skills
and determine content, methods and forms of specific special interest activities for various age categories.
Psychological basis of special interest activities:
Determination of concept interest, relation of interest, requirements and abilities, the question of suitability, interests from the
point of ontogenetic, role of interest and special interest activities, activities in human lifetime, factors affecting process of
interest.
Special interest activities in wider pedagogical context:
Targets, contents, methods and forms of special interest, spontaneous and organized special interest activities, organized
special interest forms of activities, ways of motivation in special interest activities, solving relationship between principles of
voluntary and educational influencing.
Leading in special interest formation:
Special interest formation as a specific kind of social group, subject overview implementing organized special interest
activities, personality of special interest activities leading person (mainly part of proficiency and social skills, social roles),
structure of special interest meeting, leading tutor preparation for the meeting, participation of special interest members on
preparation, realization and evaluation of activities, methods dealing with unusual educational situations, fundamental
regulations and legal norms for special interest formation.
|