|
|
|
||
Předmět přinese základní teoretické a praktické znalosti efektivní komunikace ve školním prostředí.
1. Komunikace a pedagogická komunikace
2. Zásady efektivní komunikace ve školním prostředí.
3. Různé typy komunikace školních aktérů mezi sebou
4. Kritická místa komunikace ve škole
5. Nácvik základních komunikačních dovedností
Poslední úprava: Viktorová Ida, PhDr., Ph.D. (06.01.2024)
|
|
||||||||||||||||||||||||
Poslední úprava: Hrabec Ondřej, Mgr., Ph.D. (07.02.2024)
|
|
||
Krátký písemný úkoly v podobě popisu vlastní zkušenosti v komunikačních situacích
Poslední úprava: Viktorová Ida, PhDr., Ph.D. (01.02.2024)
|
|
||
GAVORA, P. Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido 2005 MAREŠ, J. a KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno: CDVU MU 1995. SVATOŠ, T. a MAREŠ, J. (ed). Pedagogická interakce a komunikace. Hradec Králové: Gaudeamus 1993, s. 28-32. ŠEĎOVÁ, K., ŠVAŘÍČEK, R., ŠALAMOUNOVÁ, R. Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-262-0085-7. ROLLNICK, S. , KAPLAN, G., RUTSCHMAN, R. Motivační rozhovory ve škole. Praha, Portál, 2017
Poslední úprava: Viktorová Ida, PhDr., Ph.D. (01.02.2024)
|
|
||
Metody podpory distančního studia: Písemné materiály, videonahrávky Poslední úprava: Hrabec Ondřej, Mgr., Ph.D. (29.08.2019)
|
|
||
Sylabus kurzu: Komunikace jako základní nástroj našeho vývoje i identity - teoretický vstup Základní znaky komunikace - symetrická a asymetrická komunikace. Studenti rozpoznají typy komunikace a její funkce v různých sociálních situacích. Zařadí je do kontextu instituce školy a jejíc funkcí a porozumí rizikům. Pozitivní a partnerská kounikace. Studneti analyzují a aplikují různé podoby komunikace na konkrétním materiálu. Techniky komunikace. Studenti si vyzkouší základní techniky. Konflikty a jejich řešení. Analýza typů konfliktů, dovednost jim předcházet. Nácvik řešení. Poslední úprava: Viktorová Ida, PhDr., Ph.D. (01.02.2024)
|
|
||
Odkaz na kurz v Moodlu zde. Poslední úprava: Viktorová Ida, PhDr., Ph.D. (06.01.2024)
|