|
|
|
||
Předmět navazuji na Pedagogickou a školní psychologii, kde byly zmíněny základní teoretické aspekty (definice, klinické projevy, legislativa ve vztahu k poskytování podpůrných opatření) problematiky specifických poruch učení a chování. Navazující předmět prohlubuje tyto poznatky, zejména ve vztahu ke konkrétním přístupům k žákům s těmito problémy na 2.stupni ZŠ.
Poslední úprava: Hrabec Ondřej, Mgr., Ph.D. (07.02.2024)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poslední úprava: Hrabec Ondřej, Mgr., Ph.D. (07.02.2024)
|
|
||
ŠAUEROVÁ, M., ŠPAČKOVÁ, K., NECHLEBOVÁ, E. Speciální pedagogika v praxi. Komplexní péče o děti se SPUCH. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4369-1 MERTIN, V., KUCHARSKÁ, A. a kol. Integrace žáků se specifickými poruchami učení - od stanovení diagnostických kritérií k poskytování péče všem potřebným žákům. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2007. ISBN 978-80-86856-40-7. POKORNÁ, V. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Praha: Portál, 2010. AUGER, M-T.; BOUCHARLAT, CH. Učitel a problémový žák. Praha: Portál, 2005. JUCOVIČOVÁ, D.; ŽÁČKOVÁ, H. Máte neklidné, nesoustředěné dítě? Metody práce s dětmi s LMD (ADHD, ADD) především pro učitele a vychovatele. Praha: D+H, 2007. KYRIACOU, CH. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál, 2005. MUNDEN, A.; ARCELUS, J. Poruchy pozornosti a hyperaktivita. Praha: Portál, 2008. NAVRÁTIL, Stanislav a Jan MATTIOLI. Problémové chování dětí a mládeže: [jak mu předcházet, jak ho eliminovat]. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3672- 3. PACLT, I. a kol. Hyperkinetická porucha a poruchy chování. Praha: Grada, 2007. ŠTÍPEK, P. Dítě na zabití. Praha: Portál, 2011. TRAIN, A. Nejčastější poruchy chování dětí. Praha: Portál, 2005. VÁGNEROVÁ, M. Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha: Karolinum, 2004. Vyhláška č. 72/2005 Sb., dostupné z http://www.msmt.cz/dokumenty/vyhlaska-c-72-2005-sb-1 Legislativa pro vzdělávání žáků se SVP, vyhláška č. 73/2005 Sb. dostupné z http://www.msmt.cz/dokumenty/vyhlaska-c-73-2005-sb-1 Poslední úprava: Hrabec Ondřej, Mgr., Ph.D. (29.08.2019)
|
|
||
Pro atest - klasifikovaný zápočet - student zpracuje jednu z nabízených prací, v předpokládaném rozsahu hodin: sběr dat: 5 hodin, zpracování práce 5 hodin. Odevzdání - sdílené prostředí v Moodle. Témata: - kazuistika žáka s SPUCH s důrazem na aktuální problémy žáka a rozbor vhodných přístupů učitele k němu (rozhovor s učitelem) - podpora žáků s SPUCH v dané škole (rozhovor s pracovníkem školního poradenského pracoviště) - typické problémy žáků s SPUCH v daném předmětu a možnosti jejich překonání (rozhovor se žákem) Poslední úprava: Hrabec Ondřej, Mgr., Ph.D. (29.08.2019)
|
|
||
Témata: Poslední úprava: Hrabec Ondřej, Mgr., Ph.D. (07.02.2024)
|
|
||
Pro nepřímé formy výuky slouží kurz v Moodle, na adrese: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8538 Tento kurz je také určen pro studenty kombinované formy studia. Poslední úprava: Presslerová Pavla, PhDr., Ph.D. (17.02.2025)
|