|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (22.12.2021)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (22.12.2021)
Studující s využitím znalostí v oblasti násilí a šikanování posoudí a analyzuje modelové situace šikanování v dětských kolektivech, navrhne vhodný postup řešení a odpovídající možnost prevence.
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (22.12.2021)
BOURCET, S.; GRAVILLONOVÁ, I. Šikana ve škole, na ulici, doma. Praha : Albatros, 2006. BENDL, S. Prevence a řešení šikany ve škole. Praha : ISV, 2003. ČÁP, J.; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2001. KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. Praha : Portál, 2001. KYRIACOU, CH. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha : Portál, 2005. MATOUŠEK, O.; KROFTOVÁ, A. Mládež a delikvence. Praha : Portál, 2003. SPURNÝ, J. Psychologie násilí. Praha : Eurounion, 1996. WEBSTER-DOYLE, T. Proč mě pořád někdo šikanuje? Praha : Pragma, 2002. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (22.12.2021)
Požadavky ke zkoušce: aktivní účast na seminářích (splnění úkolů v Moodle), úspěšné absolvování testu (jeden řádný a dva opravné termíny). |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (22.12.2021)
2. Násilí a šikanování v dětských kolektivech - situace v ČR. 3. Příčiny delikventního chování dětí a mládeže. 4. Legislativní a metodická opatření pro prevenci a řešení školního šikanování. 5. Typické situace školního šikanování, kazuistiky. 6. Psychologie šikanujícího a šikanovaného. 7. Specifická a nespecifická prevence násilí a šikanování. 8. Detekce a diagnostika násilí a šikanování. 9. Způsoby intervence při zjištěné šikaně. 10. Profesionální týmová spolupráce při prevenci a řešení šikany. 11. Příklady dobré praxe, význam odborné supervize. |