|
|
|
||
Předmět připravuje studenty na samostatné provádění pedagogického výzkumu smíšeného designu s akcentem na kvantitativní metody, a to v souvislosti s řešením diplomového úkolu. Rozvíjí schopnosti studentů formulovat problém, stanovit cíle výzkumného šetření, zvolit adekvátní postupy a metody zpracování, zvážit charakter výstupů, přínos a event. možnosti využití výsledků. Předloženy jsou principy kvalitativního a kvantitativního výzkumu, paradigmata, teoretické metody vědy, induktivní a deduktivní postupy, etické aspekty výzkumu. Porovnány kvalitativní a kvantitativní postupy při řešení výzkumných problémů ve speciální pedagogice. Praktická aplikace teoretických poznatků reflektuje cíle diplomových prací přítomných studentů.
Poslední úprava: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (26.01.2018)
|
|
||
Cílem předmětu je vybavit studenty základními kompetencemi, které jim umožní porozumět strategii pedagogického výzkumu, zvládnout základní pojmy a metodické postupy výzkumných šetření smíšeného designu, osvojit si klíčové aspekty kvantitativního i kvalitativního výzkumu, porozumět jejich rozdílnosti, umět zvolit vhodný metodický postup pro vlastní diplomovou práci. Poslední úprava: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (26.01.2018)
|
|
||
80% účast na seminářích Student pracuje s využitím elektronické podpory v MOODLE. Podmínkou zakončení je splnění všech zadaných úkolů. Poslední úprava: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (26.01.2018)
|
|
||
FERJENČÍK, P. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha: Portál. 2000. s. 255. ISBN 978-80-7367-815-9 GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. 2.rozšířené vydání Brno: Paido, 2010. s. 261. ISBN 978-80-7315-185-0. HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2. HENDL, J. Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. 3., přeprac. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-482-3. CHRÁSKA, M. Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1993. ISBN 80-7067-287-0. KERLINGER, Fred. N. Základy výzkumu chování: pedagogický a psychologický výzkum. Praha: Academia,1972. s 708. PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 1998. 270 s. ISBN 80-7184569-8 Poslední úprava: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (26.01.2018)
|
|
||
1. Východiska a principy pedagogického výzkumu (výzkum kvalitativní, kvantitativní, smíšený design pedagogického výzkumu). 2. Věda, paradigmata, teoretické metody vědy, induktivní a deduktivní postupy. 3. Téma-problém-výzkumná otázka. 4. Konstrukty a pojmy, role hypotéz, validita výzkumu. 5. Typy základních výzkumných plánů, porovnání kvalitativních a kvantitativních postupů. 6. Etické aspekty výzkumu. 7. Výběr výzkumného vzorku. Techniky a nástroje k získávání kvantitativních dat, reliabilita. 8. Interpretace výsledků analýzy dat. Shrnutí výsledků do závěrečné zprávy. Prezentace výsledků výzkumného šetření. 9. Konzultace vhodného metodického postupu pro vlastní diplomovou práci.
Poslední úprava: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (26.01.2018)
|