|
|
|
||
Předmět se skládá ze dvou fází. V první fázi studující plánují a následně realizují svou praxi ve vybraném výchovně vzdělávacím zařízení. Vycházejí přitom z teoretických poznatků získaných během předešlého studia. Zpracovávají portfolio obsahující cíle jejich praxe, popis instituce a její srovnání s podobnými institucemi v zahraničí a detailní rozbor jejich činnosti. V druhé fázi vyučující i samotní studující hodnotí činnost jednotlivých studentů na základě prezentací portfolií a formulují doporučení pro další pedagogické působení.
Poslední úprava: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
Studující využije dosavadních poznatků a dovedností k realizaci vlastní výuky, v průběhu observační části praxe ve škole zaznamená a analyzuje vzdělávací a výchovné situace, navrhuje alternativní způsoby řešení praktických situací, vše zaznamenává do portfolia, které je reflektováno.
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (16.09.2024)
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (12.09.2024)
|
|
||
Studující k získání zápočtu odevzdává strukturovaně zpracovaný text dle pokynů vyučující (jeho součástí je i potvrzení školy o realizované praxi). S obsahem tohoto textu a jeho jednotlivými úkoly jsou studující seznámeni na úvodním semináři. Před zahájením praxe absolvují povinné proškolení studentů před praxemi. Další podrobnosti v Moodle. Studující má na složení zápočtu 3 pokusy, z toho 2 opravné. Poslední úprava: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty : (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové : Gaudeamus, 2001. NELEŠOVSKÁ, A., Svobodová, J. Pedagogická praxe : praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000. Pedagogická praxe : metodické pokyny. Plzeň : Západočeská univerzita, Pedagogická fakulta, 2000. PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe : (průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc : Univerzita Palackého, 1998. Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (06.09.2022)
|
|
||
1. Příprava na praxi - výběr instituce, stanovování cílů a časového plánu - příklady institucí: základní školy, střední školy (priorita je výuka předmětu pedagogika). Volnočasová zařízení, DDM, dětské domovy, diagnostické ústavy, instituce pro vzdělávání dospělých, pedagogicko-psychologické poradny, atd. v případě nemožnosti vyučovat daný předmět. 2. Konání praxe - rozsah praxe na vybrané instituci: min. 20 hodin, zpracovávání portfolií. 3. Rozbor praxe - prezentace aktivit studentů na závěrečné reflexi, rozbor pedagogické činnosti studentů, doporučení pro další pedagogickou praxi. Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (06.09.2022)
|
|
||
Studující:
Poslední úprava: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|