PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Didaktika sociální pedagogiky a sociální práce III - OKNQ3P032A
Anglický název: Didactics of Social Pedagogy and Social Work III
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2024
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, KZ [HT]
Rozsah za akademický rok: 10 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Další informace: https://dl2.cuni.cz/course/view.php?id=2841
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D.
Prerekvizity : OKNQ3P022A, OKNQ3P023A
Anotace -
Předmět je zaměřen na didaktickou transformaci poznatků sociální pedagogiky, sociální politiky a sociální práce. Soustředí se na metodiku tvorby projektů v oblasti sociální pedagogiky a sociální práce, které lze využít i ve výuce na odborných školách. Navazuje a čerpá poznatky z předmětu „Didaktika sociální pedagogiky a sociální práce I“, „Didaktika sociální pedagogiky a sociální práce II“ a „Metody sociální pedagogiky a sociální práce“.
Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (13.06.2022)
Cíl předmětu -

Cílem předmětu je vybavit studenty teoretickými znalostmi, ale především praktickými dovednostmi, které jim umožní podílet se na tvorbě projektů v sociální pedagogiky nebo sociální práci. Studenti jsou motivováni k průběžnému obnovování a upevňování nabytých dovedností.

Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (19.09.2024)
Deskriptory

Předmět má 3 kredity dle ECTS. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 15 minut, doba očekávané přípravy na 1 hodinu semináře 20 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 10 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 5 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 20 hodin. Seminární práce 10 hodin (projekt). Příprava na klasifikovaný zápočet 10 hodin.

Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (13.06.2022)
Podmínky zakončení předmětu

Požadavky pro splnění klasifikovaného zápočtu:

V průběhu semestru: průběžné plnění úkolů v uvedených termínech v Moodle. Student/ka musí za každý úkol získat min. na 70 %.

Student/studentka bude připuštěn/a k prezentaci projektu pouze pokud budou splněny průběžně úkoly v Moodle.

Prezentace finálního projektu.

Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (20.08.2022)
Literatura

Elichová, M. (ed.). (2017). Sociální práce: Aktuální otázky. Praha: Grada Publishing.

Gulová, L. (2011). Sociální práce pro pedagogické obory. Praha: Grada Publishing.

Mužík, J. (2005). Didaktika profesního vzdělávání dospělých. Plzeň: Fraus.

Skarupská, H. (2006). Didaktika sociální práce. Olomouc: Vydavatelství UP Olomouc.

Šerák, M. (2009). Zájmové vzdělávání dospělých. Praha: Portál.

Valenta, J. (2014). Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Praha: Grada Publishing.

Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (29.01.2022)
Požadavky ke zkoušce

Požadavky pro splnění klasifikovaného zápočtu:

V průběhu semestru: průběžné plnění úkolů v uvedených termínech v Moodle. Student/ka musí za každý úkol získat min. na 70 %.

Student/studentka bude připuštěn/a k prezentaci projektu pouze pokud budou splněny průběžně úkoly v Moodle.

Prezentace finálního projektu.

Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (20.08.2022)
Sylabus -

Praktikum tvorby výukových projektů v sociální pedagogice a sociální práci, prezentace a evaluace projektů.

Projektové vyučování a realizace projektu v sociální pedagogice a sociální práci.

Materiální didaktické prostředky ve výuce sociální pedagogiky a sociální práce.

Význam didaktických pomůcek a jejich druhy. Učebnice sociální pedagogiky a sociální práce.

Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (19.09.2024)
Výsledky učení

Studující

-          aplikuje základní terminologii z didaktiky sociální pedagogiky a sociální práce,

-          popíše materiální didaktické prostředky ve výuce sociální pedagogiky a sociální práce.

-          vysvětlí význam didaktických pomůcek a jejich druhy,

-          analyzuje dvě vybrané učebnice sociální pedagogiky a sociální práce,

-          vysvětlí klíčové pojmy spojené s fondy v ČR,

-          vysvětlí klíčové pojmy spojené s dotacemi z EU a evropským sociálním fondem,

-          objasní základní náležitosti projektové žádosti,

-          vysvětlí klíčové pojmy spojené s projektovou žádostí,

-          popíše fáze přípravy projektu a náležitosti projektové žádosti,

-          vytvoří koncept konkrétního projektu na další vzdělávání sociálních pracovníků či pracovníků v sociálních službách,

-          vytvoří koncept konkrétního projektu na zřízení a provoz vybrané sociální služby,

-          diskutuje o tvorbě projektu,

-          uplatní při řešení projektu pravidla pro týmovou spolupráci,

-          posoudí koncept projektů, na další vzdělávání sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách, svých spolužáků.

-          analyzuje a zváží možná rizika a udržitelnost projektu,

-          obhájí svůj projekt na další vzdělávání sociálních pracovníků či pracovníků v sociálních službách,

-          obhájí svůj projekt na zřízení a provoz vybrané sociální služby.

Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK