|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (31.10.2019)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Martin Chvál, Ph.D. (07.10.2021)
Dne 7.10.2021 se uskuteční výuka prezenčně dle rozvrhu v R112. Dále uvedené informace platí pro vynucený přechod na online výuku. Výuka bude probíhat distančně skrze platformu MS Teams v době rozvrhované výuky. Přístup do týmu Evaluace ve vzdělávání je přes kód 3ipgn7w. Výukové materiály budou v prostředí moodle, kam se bude odevzdávat i seminární práce. Název kurzu Evaluace ve vzdělávání 2020/2021, kód pro přístup Eval2020. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (31.10.2019)
Chvál a kol. (2012). Školy na cestě ke kvalitě: Systém podpory autoevaluace škol v ČR. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků. Dostupné z http://www.nuv.cz/ae/publikace-vytvorene-v-projektu. Chvál, M., Straková, J., & Procházková, I. (2015). Hodnocení výsledků vzdělávání didaktickými testy. Praha: Česká školní inspekce. Dostupné z http://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Publikace/Hodnoceni-vysledku-vzdelavani-didaktickymi-testy. Průcha, J. (1996). Pedagogická evaluace: hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Brno: Masarykova univerzita. OECD (2005-2010). Education at a Glance. Paris: Autor. Dostupné z http://www.oecd.org/edu/. Pol, M. (2007). Škola v proměnách. Brno: Masarykova univerzita. Slavík, J. (1999). Hodnocení v současné škole. Praha: Portál. Starý, K., & Chvál, M. (2009). Kvalita a efektivita výuky: metodologické přístupy. In: M. Janíková & K. Vlčková (Eds.), Výzkum výuky: Tematické oblasti, výzkumné přístupy a metody (s. 63 – 81) Brno: Paido. Straková, J. (2016). Mezinárodní výzkumy výsledků vzdělávání: Metodologie, přínosy, rizika a příležitosti. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. Dostupné z http://pages.pedf.cuni.cz/uvrv/publikace/. Vašťatková, J. (2006) Úvod do autoevaluace školy. Olomouc: UP, 2009. Vrabcová, D., Procházková, L., & Rýdl, K. (Eds.) (2012). Autoevaluace školy v zahraničí. Pohled do evaluačních systémů ve vybraných zemích. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků. Dostupné z http://www.nuv.cz/ae/publikace-vytvorene-v-projektu. Manuály vybraných evaluačních nástrojů projektu Cesta ke kvalitě, přístupné na www.nuv.cz/ae. www.csicr.cz – informace a výsledky z mezinárodních výzkumů, tematické a výroční zprávy ČŠI, kritéria pro hodnocení škol. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (31.10.2019)
Teorie a přístupy 1. Teorie kvality a efektivity ve vzdělávání, metodologické přístupy, subjekty a objekty evaluace. 2. Hodnocení vzdělávacího systému, školy, učitelů, žáků. 3. Kritéria a indikátory, vztah ke vzdělávacím cílům. 4. Evaluační metody, nástroje a postupy. 5. Formativní a sumativní přístupy. Autoevaluace a externí evaluace školy 6. Zodpovědnost České školní inspekce a zřizovatelů škol. 7. Procesy autoevaluace školy, zapojení různých aktérů do autoevaluace školy. 8. Metody autoevaluace školy, jejich přednosti a rizika. 9. Interpretace výsledků autoevaluace školy. 10. Propojení autoevaluace a externí evaluace, metaevaluační postupy.
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (31.10.2019)
Studenti vypracují seminární práci. Mají na výběr jeden ze dvou následujících úkolů: 1. Pro kritéria ČŠI ve vybrané oblasti (a vybraný typ školy) navrhněte škálové stupně a pro jedno z těchto kritérií navrhněte minimálně jeden evaluační nástroj použitelný na úrovni školy. 2. Vyberte si jeden z ověřených dotazníků pro žáky zaměřený na třídní klima a/nebo vztah ke školním předmětům, zadejte jej alespoň v 1 třídě, vyhodnoťte, výsledky komentujte. O známce z předmětu rozhoduje kvalita odevzdané seminární práce a porozumění širšímu kontextu, v rámci kterého byla vypracována (externí evaluace škol ze strany ČŠI, vlastní hodnocení školy, evaluační činnost učitele). |