Poslední úprava: RNDr. Dominik Dvořák, Ph.D. (14.09.2021)
Povinná:
- DVOŘÁK, Dominik a Martin SEDLÁČEK, ed. Pedagogické vedení školy: Lidé v čele školy a učení žáků [Tematické číslo]. Orbis scholae. 2011, 5(3). ISSN 1802-4637.
- HAVLÍK, Radomír a Jaroslav KOŤA. Sociologie výchovy a školy. Vyd. 3. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0042-0.
- Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2021/2022 [online]. 1. Praha: ČŠI, 2021.
Dostupné z: https://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Kriteria-hodnoceni/
- MAREŠ, Jiří. Sociální klima školy. Pedagogická revue. 2000, 52(3), 241-253. ISSN 1211-4669.
- POL, Milan. Škola v proměnách. Brno: Masarykova univerzita, 2007. ISBN 978-80-210-4499-9.
- BERG, Gunnar, POL, Milan, ed. Kultura školy: příspěvek k výzkumu a rozvoji. Brno: Masarykova univerzita, 2005. ISBN 80-210-3746-6.
- PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-7178-999-4.
- Zákon č. 561/2004 o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání.: školský zákon. In: Sbírka zákonů ČR. 2004, částka 190.
Doporučená:
- DVOŘÁK, Dominik, Karel STARÝ a Petr URBÁNEK. Škola v globální době: proměny pěti českých základních škol. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015. ISBN 978-80-246-2977-3.
- HARGREAVES, Andy. Second international handbook of educational change. London: Springer, 2010. ISBN 9048126592.
- HLOUŠKOVÁ, Lenka. Proměna kultury školy v pedagogických diskurzech. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4813-3.
- CHVÁL, Martin a Jiřina NOVOTNÁ, ed. Pedagogický rozvoj školy: [sborník z konference INOSKOP]. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-510-3.
- KUČEROVÁ, Silvie. Proměny územní struktury základního školství v Česku. Praha: Česká geografická společnost, 2012. Geographica. ISBN 978-80-904521-8-3.
- MOREE, Dana. Učitelé na vlnách transformace: kultura školy před rokem 1989 a po něm. Praha: Karolinum, 2013. ISBN 978-80-246-2298-9.
- POL, Milan. Když se školy učí. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6130-9.
- What Schools for the Future [online]. 1. Paris: OECD, 2001 [cit. 2019-09-10]. ISBN 9789264195004. Dostupné z: https://www.oecd-ilibrary.org/education/what-schools-for-the-future_9789264195004-en
Studijní pomůcky: Prezentace ze seminářů.
Poslední úprava: RNDr. Dominik Dvořák, Ph.D. (03.11.2019)
Obligatory:
BRUNS, Barbara, Deon FILMER a Harry Anthony PATRINOS. Making Schools Work [online]. Washington D.C: The World Bank, 2011 DOI: 10.1596/978-0-8213-8679-8. ISBN 978-0-8213-8679-8.
DVOŘÁK, Dominik, Petr URBÁNEK a Karel STARÝ. High autonomy and low accountability: Case study of five Czech schools. Pedagogická orientace [online]. 2015, 24(6), 919-940. DOI: 10.5817/PedOr2014-6-919. ISSN 1805-9511.
HARGREAVES, Andy. Second international handbook of educational change. London: Springer, 2010. ISBN 9048126592.
What Schools for the Future [online]. 1. Paris: OECD, 2001 [cit. 2019-09-10]. ISBN 9789264195004. Dostupné z: https://www.oecd-ilibrary.org/education/what-schools-for-the-future_9789264195004-en
Recommended:
-
BERG, Gunnar, POL, Milan, ed. Kultura školy: příspěvek k výzkumu a rozvoji[School culture: A contribution to research and development of school]. Brno: Masarykova univerzita, 2005. ISBN 80-210-3746-6
DVOŘÁK, Dominik a Martin SEDLÁČEK, ed. Pedagogické vedení školy: Lidé v čele školy a učení žáků [Educational school leadership: School leaders and student learning]. Orbis scholae. 2011, 5(3). ISSN 1802-4637.
DVOŘÁK, Dominik, Karel STARÝ a Petr URBÁNEK. Škola v globální době: proměny pěti českých základních škol [School in a global age: changes of five Czech basic schools]. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015. ISBN 978-80-246-2977-3.
HAVLÍK, Radomír a Jaroslav KOŤA. Sociologie výchovy a školy [Sociology of education and schooling]. Vyd. 3. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0042-0.
- HLOUŠKOVÁ, Lenka. Proměna kultury školy v pedagogických diskurzech [Change of school culture in pedagogical discourses]. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4813-3.
- CHVÁL, Martin a Jiřina NOVOTNÁ, ed. Pedagogický rozvoj školy: [Educational development of school]. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-510-3.
- Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2019/2020 [Evaluation criteria of conditions, processes and results of education for school year 2019/2020]. 1. Praha: ČŠI, 2019 [cit. 2019-09-10]. Dostupné z: https://www.csicr.cz/Csicr/media/Prilohy/PDF_el._publikace/Krit%c3%a9ria/Kriteria-hodnoceni_2019-2020-popis-kriteria.pdf
- KUČEROVÁ, Silvie. Proměny územní struktury základního školství v Česku [Changes of regional structure of basic schooling in Czechia]. Praha: Česká geografická společnost, 2012. Geographica. ISBN 978-80-904521-8-3.
- MAREŠ, Jiří. Sociální klima školy [School social climate]. Pedagogická revue. 2000, 52(3), 241-253. ISSN 1211-4669.
- MOREE, Dana. Učitelé na vlnách transformace: kultura školy před rokem 1989 a po něm [Teachers on the waves of transformation: School culture before year 1989 and after]. Praha: Karolinum, 2013. ISBN 978-80-246-2298-9.
- POL, Milan. Když se školy učí [When schools learn]. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6130-9.
- POL, Milan. Škola v proměnách [School under changes]. Brno: Masarykova univerzita, 2007. ISBN 978-80-210-4499-9.
- PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání [Alternative schools and innovations in education]. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-7178-999-4.
- Zákon č. 561/2004 o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání.: školský zákon [Education act]. In: Sbírka zákonů ČR. 2004, částka 190.
|