PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Pedagogicko-psychologická praxe s pedagogickou a psychologickou reflexí - OKNPP144
Anglický název: Educational and Psychological Practice with Reflection
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2012
Semestr: letní
E-Kredity: 9
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, KZ [HS]
Rozsah za akademický rok: 20 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D.
doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc.
Vyučující: PhDr. Miroslav Klusák, CSc.
Prerekvizity : OKNPP141
Anotace -
Studenti by se během rozsáhlé praxe ve škole měli seznámit především s různými pojetími výuky, s chodem a provozem školy, s učitelskou profesí a náplní práce učitele, s rolí učitele a žáka ve výchovném procesu a vzájemné interakci.
Poslední úprava: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (31.10.2010)
Cíl předmětu -

Studující se během průběžné praxe ve škole seznámí s obecnými aspekty výuky jako interaktivního procesu mezi vyučováním a učením, s různými pojetími rolí učitele a žáka ve výchovně-vzdělávacím procesu, s učitelskou profesí a náplní práce učitele a s organizačním provozem školy. Prokáží schopnost teoreticky reflektovat psychologické, sociálně pedagogické a obecně didaktické aspekty vzdělávání a výchovy na 2. stupni základních škol a středních škol.

Poslední úprava: Mojžíšová Jarmila, PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
Literatura -

Bendl, S., Kucharská, A. (Ed., 2008) Školní pedagogika a školní psychologie. Praha: PedF UK.

Průvodce portfoliem pedagogicko-psychologické praxe (v LMS Moodle)

Poslední úprava: Mojžíšová Jarmila, PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
Požadavky ke zkoušce -

Pro udělení klasifikovaného zápočtu je nutná aktivní účast na reflexivních seminářích a odevzdání úkolů zadaných v portfoliu.  Studující má na splnění podmínek zápočtu (zkoušky) celkem tři pokusy, z toho dva opravné

Poslední úprava: Mojžíšová Jarmila, PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
Sylabus -

pozorování vyučovacích hodin i mimo aprobační obory

reflektivní rozbory hodin s pedagogy fakulty, vyučujícími školy a se spolužáky

besedy se zástupci vedení školy

analýza školní dokumentace

rozhovory s vyučujícími školy a žáky

podle možností školy asistentské činnosti a další aktivity

zpracování badatelských úkolů zadaných v souvisejících kurzech pedagogická reflexe pedagogické praxe a psychologická reflexe pedagogické praxe

Poslední úprava: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (22.12.2010)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK