|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (13.09.2019)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (13.09.2019)
Studující s využitím znalostí v oblasti násilí a šikanování posoudí a analyzuje modelové situace šikanování v dětských kolektivech, navrhne vhodný postup řešení a odpovídající možnost prevence. |
|
||
Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (28.08.2012)
ANTIER, E. Agresivita dětí. Praha : Portál, 2004. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (13.09.2019)
Požadavky ke klasifikovanému zápočtu: aktivní účast na prezenční části výuky, úspěšné absolvování zápočtového testu (jeden řádný a dva opravné termíny). |
|
||
Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (15.12.2010)
1. Úvod. Základní odborná terminologie, studijní literatura a další zdroje informací. 2. Násilí a šikanování v dětských kolektivech, situace v ČR. 3. Příčiny delikventního chování dětí a mládeže. 4. Legislativní a metodická opatření pro prevenci a řešení školního šikanování. 5. Typické situace školního šikanování, kazuistiky. 6. Psychologie šikanujícího a šikanovaného. 7. Specifická a nespecifická prevence násilí a šikanování. 8. Detekce a diagnostika násilí a šikanování. 9. Způsoby intervence při zjištěné šikaně. 10. Profesionální týmová spolupráce při prevenci a řešení šikany. 11. Příklady dobré praxe, význam odborné supervize. |