|
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. (10.09.2023)
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. (10.09.2023)
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 30 minut Doba očekávané přípravy na 1 cvičení 45 minut Samostudium literatury (za semestr) 20 hodin Práce se studijními materiály (za semestr) 10 hodin Plnění průběžných úkolů (za semestr) 10 hodin Seminární práce 0 hodin Příprava na zápočet 0 hodin Příprava na zkoušku a zkouška 25 hodin |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. (10.09.2023)
1. ACKERMANN, E.K. (2012) Programming for the natives: What is it? What´s in it for the kids? In: Proceedings of Constructionism: Theory, Practice and Impact. Athens, 2012. 2. BĚLOHLÁVEK, R. (2016) Informatika jako obor. Matematika - fyzika - informatika, 25, 2016, s. 299-315. 3. BOCCONI, S., CHIOCCARIELLO, A., DETTORI, G., FERRARI, A., ENGELHARDT, K. (2016) Developing computational thinking in compulsory education – Implications for policy and practice. doi:10.2791/792158 4. Constructionist approach to creative learning, thinking and education: Lessons for the 21st century. Proceedings. 12th European Logo Conference, 16-20 August 2010, Paris. (Eds.) J. E. Clayson, I. Kalaš. 5. JANÍK, T. (2009) Didaktické znalosti obsahu a jejich význam pro oborové didaktiky, tvorbu kurikula a učitelské vzdělávání. Paido : Brno, 2009. 6. KALAŠ, I. a kol. (2011) Konštrukcionizmus. Od Piageta po školu v digitálnom veku. Zvaná přednáška. DIDIFO2011, Banská Bystrica. 7. KALAŠ, I. (2011) Spoznávame potenciál digitálnych technológií v predprimárnom vzdelávaní. Analytická štúdie. UNESCO, 2011. Ústav informácií a prognóz školstva : Bratislava, 2011 ISBN 978-5-905175-03-9. 8. KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. (2002) Školní didaktika. Praha : Portál, 2002. 9. NOVAK, J.D., CAÑAS, A.J. (2008) The Theory Underlying Concept Maps and How to Construct and Use Them. In: Technical Report IHMC CmapTools 2006-01 Rev 01-2008, Florida, Institute for Human and Machine Cognition, 2008. Available at: http://cmap.ihmc.us/Publications/ResearchPapers/TheoryUnderlyingConceptMaps.pdf 10. MUDRÁK, D. (2007) Rozvíjení kompetence pro manipulaci se strukturami jako součást informační výchovy. Praha : PedF UK, 2007. Disertační práce. 11. PAPERT, S. (1980) Mindstorms. Children, Computers, and Powerful Ideas. New York, 1980. 12. The Royal Society (2012) Shut down or restart? The way forward for computing in UK schools. The Royal Academy of Engineering, 2012. 13. The Royal Society (2017) After the reboot: computing education in UK schools. Available at royalsociety.org/computing-education 14. SLAVÍK, J. a kol. (2013) Tvorba jako způsob poznávání. Karolinum : Praha, 2013. 15. SLAVÍK, J. a kol. (2020) Reflexe a hodnocení kvality výuky. ZČU : Plzeň, 2020. 16. ŠMÍD, r. (2023) Digitální technologie – tvorba didaktických materiálů pro 2. stupeň ZŠ. Diplomová práce. PedF UK, Praha. 17. TURVEY, K., POTTER, J., BURTON, J. (2016) (7th Edition) Primary Computing and Digital Technologies: Knowledge, Understanding and Practice, London: Sage. 18. VORDERMAN, C. (2015) Computer Coding. GAMES. Dorling Kindersley Limited : London, 2015. 19. YAGHOBOVÁ, A. (2021) Prekoncepce žáků druhého stupně o fungování internetu. Diplomová práce. MFF UK, Praha. Učebnice pro výuku informatiky na ZŠ, resp. SŠ · strategické materiály MŠMT pro vzdělávání (Strategie 2020, Strategie 2030+) · materiály týkající se revize vzdělávací oblasti ICT (Informatika a ICT) - revize RVP ZV a revize RVP G · učebnice pro informatiku, které vznikly v projektu PRIM (imysleni.cz) |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. (10.09.2023)
Na závěr prezenční části si každý vybere námět pro didaktický projekt, který vypracuje ke zkoušce. Prokázání příslušné úrovně vědomostí z oblasti zaměření předmětu při řešení zadaného didaktického projektu. Rozprava nad didaktickým projektem a případná diskuze o zápočtové práci Prokázání příslušné úrovně vědomostí při obhajobě zápočtových prací z oblasti zaměření předmětu. |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. (10.09.2023)
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. (10.09.2023)
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. (10.09.2023)
Metodická opora v moodle (link a přístup bude studentům sdělen na první lekci) V případě potřeby bude využita také platforma ZOOM. |