|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (19.10.2021)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (19.10.2021)
Oborová praxe je zacílena na rozvoj profesních kompetencí edukátorů v kultuře a směřuje k tomu, aby se absolventi studia dokázali úspěšně zapojit do chodu různých institucí, které pečují o kulturní dědictví (zejm. muzea, galerie, památkové objekty). |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (19.10.2021)
Literatura: HAVLŮJOVÁ, H. – CHARVÁTOVÁ, K. – INDROVÁ, M. – KLAPKO, D. a kol., Památky nás baví 3. Potenciál kulturního dědictví pro vysokoškolské a další vzdělávání pedagogů. Metodika tvorby, realizace a hodnocení kvality edukačních programů v oblasti péče o kulturní dědictví pro terciární vzdělávání, Praha: Národní památkový ústav, 2015. Nehyba, Jan et al. Reflexe v procesu učení: desetkrát stejně a přece jinak--. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014. 120 s. ISBN 978-80-210-6489-8. Moon, Jennifer A. et al. Krajinou zkušenostně reflektivního učení. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. 118 s. ISBN 978-80-210-6296-2. KOLAJOVÁ, Lenka, Týmová spolupráce. Jak efektivně vést tým pro dosažení nejlepších výsledků, Praha: Grada 2006. ISBN 80-247-1764-6. Kopřiva, Karel. Lidský vztah jako součást profese. Vydání osmé, v Portále sedmé. Praha: Portál, 2016. 147 stran. ISBN 978-80-262-1147-1. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (19.10.2021)
Studenti budou pod dohledem mentorů vykonávat šestitýdenní pracovní stáž (v rozsahu cca 30 hodin/týdně) ve vybraných kulturních institucích. V průběhu první části praxe budou studenti reflektovat poslání a fungování dané instituce, charakter pracovního prostředí, způsoby řízení i povahu spolupráce různých profesních pozic. Následně se sami zapojí do prezentační či edukační činnosti instituce, ať už formou realizace samostatného dílčího úkolu nebo participace na týmovém řešení běžné agendy či aktuálního projektu. Průběh i výsledky praxe budou studenti průběžně reflektovat a konzultovat s mentory. Záznam o praxi pak uspořádají do podoby strukturovaného osobního portfolia, které předloží po skončení praxe ke kontrole. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (19.10.2021)
Student předloží ke kontrole portfolio dokládající průběh jeho praxe. |