- Čapek, R. (2015). Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnotících metod. Grada.
- Dytrtová, R. (2009). Učitel-Příprava na profesi. Grada.
- Gavora, P. (2005). Učitel a žáci v komunikaci. Paido.
- Hattie, J., & Timperley, H. (2007). Hattie, J., & Timperley, H. (2007). The power of feedback. Review of educational research, 77(1), 81-112.ra
- Hrabal V., Pavelková, I. (2010). Jaký jsem učitel. Portál
- Kolář, Z., & Šikulová, R. (2007). Vyučování jako dialog. Grada Publishing.
- Kolektiv autorů (2012). Jak být dobrý učitel?: Tipy a náměty pro třídní učitele. Raabe
- Kolektiv autorů (2012). Problémy se třídou?: Tipy a náměty pro třídní učitele. Raabe
- Košťálová, H., Miková, Š., & Stang, J. (2012). Školní hodnocení žáků a studentů: se zaměřením na slovní hodnocení. Portál.
- Řezníček, J., Rusek, M. (2014). DidaEtika: opora pro studenty na souvislých pedagogických praxích a pro začínající učitele. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
- Sieglová, D. (2019). Konec školní nudy: didaktické metody pro 21. století. Grada.
- Vašutová, J. (2009). Být učitelem. Co by měl učitel vědět o své profesi. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
- Mazáčová, N. (2014) Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů 2. stupně ZŠ a SŠ. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
- Fisher, R., & Balcar, K. (2004). Učíme děti myslet a učit se: praktický průvodce strategiemi vyučování. Portál
- Cangelosi, J. S. (2000). Strategie řízení třídy: jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Portál.
- Jančaříková, K. a kol. (2022). Didaktické zásady v přírodovědném vzdělávání. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
- Učebnice pro výuku přírodopisu na 2. stupni ZŠ a biologie na SŠ
- NPI. (2025). Rámcové vzdělávací programy. https://prohlednout.rvp.cz/
- Bořkovec, M. a kol. (2023). Kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství. MŠMT.
- Vojíř, K. a kol. (2025). Příloha kompetenčního rámce absolventa a absolventky učitelství: Přírodopis a Biologie. MŠMT.
Poslední úprava: Vojíř Karel, PhDr., Ph.D. (05.09.2025)
|