|
|
|
||
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.06.2013)
|
|
||
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.06.2013)
Cílem předmětu je poskytnout studentům učitelství hlubší teoretické základy oborové didaktiky zaměřené na potřeby vzdělávání v oblasti podpory zdraví a na realizaci výukových cílů výchovy ke zdraví na ZŠ a SŠ. |
|
||
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.09.2013)
BELZ, H.; SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6 KALOUS, Z.; OBST. O. aj. Školní didaktika. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-965-8 MAŇÁK, J.; ŠVEC, V. Výukové metody. Brno : Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5 MARÁDOVÁ, E. Proměna české školy jako výzva pro nové pojetí didaktiky oboru rodinná výchova a výchova ke zdraví. In. Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu. Brno : PedF MU, 2004. MAREŠ, J.; SLAVÍK, J.; SVATOŠ, T.; ŠVEC, V. Učitelovo pojetí výuky. Brno : Masarykova univerzita, 1996. ISBN 80-210-1937-9 PASCH, M. aj. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha : Portál, 1998. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : MŠMT, 2009. SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha : Portál, 1999. 190 s. ISBN 80-7178-262-9 |
|
||
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2014)
Požadavek k zápočtu: úspěšnost v zápočtovém testu (75 %), odevzdané portfolio (vypracované všechny zadané úkoly) a jeho obhajoba. |
|
||
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2014)
1. Cíle výchovy ke zdraví v oblasti kognitivní, afektivní a behaviorální, rozvíjení kompetencí žáků. 2. Přístupy k tvorbě kurikula v oblasti podpory zdraví u nás i v zahraničí, odborný základ obsahu učiva. 3. Metodika vymezování dílčích výukových cílů na základě očekávaných výstupů. 4. Úloha motivace ve výuce výchovy ke zdraví, aktivizace učení žáků. 5. Škola podporující zdraví - komplexní program rozvíjení zdravotní gramotnosti. 6. Volba forem a metod výuky, učebnice, pomůcky a další zdroje informací pro přípravu na výuku výchovy ke zdraví. 7. Hodnocení efektivity výuky, specifika pro obor výchova ke zdraví. |