|
|
|
||
Poslední úprava: JANCARIK/PEDF.CUNI.CZ (04.06.2010)
|
|
||
Poslední úprava: JANCARIK/PEDF.CUNI.CZ (04.06.2010)
Cílem předmětu je orientovat se v základních metodách výzkumu v didaktice matematiky a být schopen navrhnout, realizovat a vyhodnotit experiment. |
|
||
Poslední úprava: JANCARIK/PEDF.CUNI.CZ (04.06.2010)
GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice. Brno: Paido, 1996. ISBN 80-85931-15-x GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6 CHRÁSKA, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. ISBN 80-244-1367-1 CHRÁSKA, M. Didaktické testy. Brno: Paido, 1999. ISBN 80-85931-68-0 PRŮCHA, J. Pedagogický výzkum - uvedení do teorie a praxe. Praha: Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-132-3 HEJNÝ, M. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: SPN 1990. ISBN 80-08-01344-3 HEJNÝ, M., KUŘINA, F. Dítě, škola matematika: konstruktivistické přístupy k vyučování. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-581-4 HEJNÝ, M., NOVOTNÁ, J., STEHLÍKOVÁ, N. (Eds.). Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Praha: UK v Praze, PedF, 2004. SBN 80-7290-189-3 HENDL, J. Kvalitativní výzkum : základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005, ISBN 80-7367-040-2 |
|
||
Poslední úprava: JANCARIK/PEDF.CUNI.CZ (04.06.2010)
Seminář a práce ve školách. |
|
||
Poslední úprava: JANCARIK/PEDF.CUNI.CZ (04.06.2010)
Hlavní témata: Základní výzkumné metody: Koncepce výzkumu, příprava scénáře, realizace, sběr dat, třídění dat, analýza. Metody analýzy: Jevová analýza, atomární analýza, teorie generického modelu, teorie reifikace, teorie proceptu. Orientační pohled na obecnější pedagogické metody. |