|
|
|
||
Předmět je zaměřen na současné poznatky z hlediska benefitů pohybu ve vztahu k vývoji dětí a zdraví, na pochopení základních termínů z 1. oblasti RVP PV a na jejich praktickou aplikaci v pohybových činnostech konkrétní MŠ a na inovace v podpoře a řízení pohybových činností předškolních dětí.
Poslední úprava: Panská Šárka, Mgr., Ph.D. (07.09.2023)
|
|
||
Studujíí si a základě znalostí pohybových aktivit rozšiřuje a upevňuje zásady pro řízení a podporu pohybových činností v předškolním věku v mateřské škole je zhodnocuje je. . Poslední úprava: Panská Šárka, Mgr., Ph.D. (18.09.2024)
|
|
||
Předmět je hodnocen 3 kredity Časová zátež na studenta odpovídá 90 hodinám. Přímá výuka : 9 hodin Příprava na klasifikovaný zápočet 41 hodin Samostudium 40 hodin Poslední úprava: Panská Šárka, Mgr., Ph.D. (06.09.2023)
|
|
||
Příprava 1 vyučovací jednotky tématicky zaměřené (losované téma) s rozpracováním jednotlivých částí (motivace, říkanky, písničky zapracované do pohybové realizace): - vypracovat - realizovat (i v jednotlivých částech) - popsat sebereflexi všech částí - připravit video z jedné vybrané pohybové realizace Poslední úprava: Panská Šárka, Mgr., Ph.D. (18.09.2024)
|
|
||
Dvořáková, H. K pohybové gramotnosti vlastní akivitou dítěte. Speciál pro mateřské školy 5/2019, s. 4 - 7. DVOŘÁKOVÁ Hana a STRAKOVÁ Marie 2018 Jak učit pohybové dovednosti - vyučovací styly v mateřské škole. In: Prostor pro primární a preprimární pedagogy. Sborník příspěvků z konference konané v Liberci 18. a 19. 10. 2018, Technická univerzita v Liberci, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Katedra primárního vzdělávání ISBN 978-80-7494-463-5. https://kpv.fp.tul.cz/konference-2018/ppppp DVOŘÁKOVÁ, Hana, 2011. Pohybové činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe. ISBN ISBN 978-80-86307-88-6. DVOŘÁKOVÁ, Hana, 2011. Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte: [tělesná výchova ve vzdělávacím programu mateřské školy]. Vyd. 2., aktualiz. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-819-7. Dvořáková, H., Baboučková, V. Růst a motorická výkonnost předškolních dětí v roce 2010 a v generačním posunu. Praha: PedF UK, 2014. CHRUDIMSKÝ, J., ŠIMŮNKOVÁ, I., NOVOTNÁ, V., PANSKÁ, Š., ČERNÁ, J. Gymnastická terminologie. Praha. UK FTVS. 2013. Multimediální učební text. CD- ROM. ISBN 978-80-87647-00-4. https://ftvs.cuni.cz/FTVS-149.html ChHRUDIMSKÝ, Jan, KRIŠTOFIČ, Jaroslav, MAREK, Jaroslav, VORÁLKOVÁ, Jitka, Gymnastika v obrazech - multimediální učebnice. https://ftvs.cuni.cz/FTVS-149.html KRIŠTOFIČ, Jaroslav. Gymnastika pro zdravotní a kondiční účely. Praha: ISV. Tělovýchova, 2000. ISBN 80-858-6654-4. KRIŠTOFIČ, Jaroslav. Pohybová příprava dětí. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1636-4. NOVOTNÁ, V. PANSKÁ, Š., ŠIMŮNKOVÁ, I. Rytmická gymnastika a pohybová skladba. Praha. UK FTVS. 2011 DVD. ISBN-978-80-86317-83-0. grant FRVŠ 1003, https://ftvs.cuni.cz/FTVS-149-version1-rytmicka_gymnastika_a_pohybova.pdf SKOPOVÁ, Marie, ZÍTKO. Miroslav. Základní gymnastika. https://ftvs.cuni.cz/FTVS-1323-version1-zakladni_gymnastika.pdf Poslední úprava: Panská Šárka, Mgr., Ph.D. (08.09.2023)
|
|
||
1. Benefity pohybových čiinností - současné poznatky. 2. Základní termíny z oboru tělesná výchova, které jsou uvedeny v RVP PV. Možnosti rozvoje a podpory požadavků RVP PV v mateřské škole - zhodnocení podmínek a činností. 3. Současné trendy v řízení a podpoře individuality dítěte v pohybových aktivitách. 4. Podpora vlastní aktivity dítěte, mentální aktivity, tvořivosti, rozhodování aj. v procesu pohybových aktivit. 5. Využití didaktických stylů a dalších inovativních metod. Pozn. Při výuce může docházet k fyzickému kontaktu v souladu se správnou metodikou výuky a při zajišťování záchrany a dopomoci. Poslední úprava: Panská Šárka, Mgr., Ph.D. (08.09.2023)
|
|
||
Studující navrhne pohybový program pro předškolní vzdělávání a realizuje jej v MŠ. Na základě sebereflexe vyhodnítí úspěšnost případně stanoví nedostatky vlasního programu a navrhne nutné úpravy. Poslední úprava: Panská Šárka, Mgr., Ph.D. (18.09.2024)
|