|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (31.01.2024)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (31.01.2024)
Cílem kurzu je získat studenty k dalšímu studiu didaktiky předmatematické gramotnosti (PMG); vybavit je nástroji |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (31.01.2024)
Odkaz na kurz v Moodle: https://dl1.cuni.cz/enrol/index.php?id=8859 V případě přechodu na distanční výuku bude výuka podporována McrosoftTimes. Studium předpokládá: 10 h přímé výuky; 60 h samostudia a příprav na výuku; 20 h přípravy na test, lze využít 2-4 h konzultací online |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (31.01.2024)
CHVÁL Martin a FELCMANOVÁ Lenka a Michaela KASLOVÁ Úroveň zrakového vnímání a předmatematických Další literatura bude doplněna dle přání/zaměření studentů. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (31.01.2024)
Kurz je zahájen vstupní testem, jehož úspěšné zvládnutí je podmínkou k připuštění k závěrečnému testu. Další základní podmínkou k připuštění ke klasifikovanému zápočtovému testu je aktivní 100% účast ve výuce a průběžná příprava. Zápočtový klasifikovaný test prověřuje především schopnost kritického pohledu na didaktické materiály a schopnost propojit zadané téma s konkrétními aktivitami dítěte v mateřské škole, umět aktivity zdůvodněně gradovat tak, aby se prokázal předpoklad k plánování (ŠVP, tyděnní plán, přípravy) a k diagnostikování dítěte v rámci PMG. Test je hodnocen bodově a pro jeho úspěšné absolování je potřeba dosáhnout alespoň 70 % ze 100 %. Test je možné opakovat, předpokládají se nejvýše dva opravné termíny. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (31.01.2024)
Témata (stěžejní jsou témata 1, 3, 4): 1) Školní vzdělávací program se zaměřením na předmatematickou gramotnost a počátky matematické gramotnosti – tvorba, 2) Pedagogické směry a příprava na školní matematiku – porovnávání, klady a úskalí. Zahraniční i domácí metodické a didaktické materiály tištěné i digitální a kritický pohled učitele; analýza pracovních listů. Kritická práce s dostupnými didaktickými materiály určenými pro práci v mateřské škole. 4) Analýza dětských aktivit, analýza dětských reakcí v daném kontextu na daný podnět (pozorování nebo videozáznam); diagnostika před vstupem do školy. 5) Modifikace aktivit s přihlédnutím k rozvoji dítěte, specifické podmínky (věk, mateřský jazyk, odklad školní docházky); úskalí 6) Kooperace s rodiči v oblasti PMG; nabídka aktivit pro doma - společenské a stolní hry |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (31.01.2024)
Vstupní test zaměřený na rekapitulaci předmatematické gramontosti v rozsahu bakalářského studia na UK PEDF - jeho úspěšné zvládnutí je nutnou podmínkou pro připuštění k závěrečnému testu. Cílem vstupní testu je zaručit porozumění okruhům, na které se v kurzu bude nahlížet odlišně od Bc studia, tedy z pohledu metodiků, inspekce či řídících pracovníků. |