|
|
|
||
Cílem kurzu je seznámit se s pedagogickou psychologií jako aplikovanou psychologickou disciplínou, která poskytuje množství užitečných konceptů a teorií pro lepší porozumění školní praxi. V kurzu budou probírána zejména následující témata:
1. Učitelská profese
2. Socializace - rodinná a školní
3. Školní zralost a připravenost
4. Typy učení
Poslední úprava: High Radka, PhDr., Ph.D. (18.09.2018)
|
|
||
Cílem kurzu je základní seznámení s nejnovějšími poznatky o psychologických zákonitostech učení, výuky a vyučování. Kurz by měl pomáhat v porozumění: 1. procesu (a průběhu) učení, 2. žákovi v kontextu učební situace 3. sobě jako pedagogovi, který reflektuje svoji pedagogickou činnost Po absolvování kurzu je student schopen: 1. aplikovat teoretické psychologické principy do vyučování chemie 2. vytvářet podmínky pro efektivní učení a vyučování 3. analyzovat příčiny studijního neúspěchu Poslední úprava: High Radka, PhDr., Ph.D. (02.06.2019)
|
|
||
Předmět má 3 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 75 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 15 minut, doba očekávané přípravy na 1 hodinu semináře 20 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 10 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 6 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 10 hodin. Závěrečná práce 8 hodin, příprava na zápočet 10 hodin. Pokud budou zavedena mimořádná opatřená, přesune se předmět do online prostředá platformy Zoom. Poslední úprava: High Radka, PhDr., Ph.D. (13.09.2021)
|
|
||
Kurz je ukončen zkouškou, která bude mít formu písemného testu. Test bude zahrnovat témata z přednášek literatury, která bude zadána jako samostudium. Poslední úprava: High Radka, PhDr., Ph.D. (18.09.2018)
|
|
||
MAREŠ, Jiří. Pedagogická psychologie. Praha, Portál, s.r.o. 2013. ISBN: 978-80-262-0174-8 JEDLIČKA, Richard a KOŤA, Jaroslav a SLAVÍK, Jan. Pedagogická psychologie pro učitele - Psychologie ve výchově a vzdělávání. Praha, Grada. 2018. ISBN: 978-80-271-0586-1 PAVELKOVÁ, Isabella. Motivace žáků k učení – Perspektivní motivace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha, PedF UK. 2012. SLAVIN, Robert. Educational Psychology: Theory and Practice, 12th Edition, Pearson. 2018.
Poslední úprava: High Radka, PhDr., Ph.D. (02.06.2019)
|
|
||
Kurz je ukončen zkouškou, která bude mít formu písemného testu. Test bude zahrnovat témata z přednášek a literatury, která bude zadána jako samostudium. Poslední úprava: High Radka, PhDr., Ph.D. (13.09.2021)
|