|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (16.09.2018)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (16.12.2020)
Pro online přednášky (v čase rozvržené výuky) bude využita platforma ZOOM, pro sdílení materiálů z výuky bude používán Moodle. Výuka dne 16. 12. 2020 se bude konat v čase 13:50-16:00. Join Zoom Meeting
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (28.10.2019)
Čeňková, J., Matoušek P. a Komise pro dětskou knihu Svazu českých knihkupců a nakladatelů a IBBY. Nejlepší knihy dětem. Výběr z českých knih pro děti a mládež 2013/2014. Dostupné online. Čumplová, L., Nejezchlebová, J. a Švastová, Z. Příručka pro školní knihovny jako studijní a informační centra na základních a středních školách. Praha: ÚIV, 2008. Mandys, P. a kol. 2x101 knih pro děti a mládež. Praha: Albatros, 2013. MALÝ, Radek a Josef NEŠPOR. Lexikon českých nakladatelství dětské knihy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4503-8. Tomášková, I. Rozvíjíme předčtenářskou gramotnost v mateřské škole. Praha: Portál, 2015.
Černá, O. Čtení není žádná nuda. Praha: Portál, 2014. Lepilová, K. Cesty ke čtenářství. Vyprávějte si s námi. Brno: Edika, 2014. Liscinskyová, C. Čteme s porozuměním každý den. Dobříš: Šafrán, 2014. MALÝ, Radek a Josef NEŠPOR. Lexikon českých nakladatelství dětské knihy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4503-8.
Internetové zdroje: http://www.zlatastuha.cz/ http://www.ctenipomaha.cz/cs/knihy http://www.iliteratura.cz/Zanr/7/detska http://www.ctesyrad.cz/nejctivejsi/literatura-pro-deti-mladez/predskolni-vek-do-6-let http://www.skipcr.cz/akce-a-projekty |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (28.10.2019)
1. Proč a jak rozvíjet u dětí pozitivní vliv ke knihám a časopisům, ukázka práce s knihou 2. Obsah a organizace dětské knihovny, členění literatury pro děti z hlediska věkových zvláštností 3. Čtenářské koutky v mateřských školách 4. Orientace v současné knižní produkci v literatuře pro děti - oceňované knihy, knižní portály, oceňovaná nakladatelství 5. Projekty a kampaně, které pomáhají přivést děti ke čtení a k půjčování knih do rodin 6. Spolupráce mateřských škol s veřejnými knihovnami a rodiči |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (07.09.2020)
Aktivní účast na seminářích, příp. aktivní účast v on-line kurzu.
Seminární práce / ústní zkouška se skládá ze tří oblastí: a) reflexe současného stavu dětské knihovny v mateřské škole; b) návrh obsahu kvalitní dětské knihovny a vybavení čtenářského koutku; c) návrh spolupráce mateřské školy s rodiči, veřejnou knihovnou, zapojení do kampaní podporujících čtenářství. Očekávaný rozsah práce 3-5 normostran. |