|
|
|
||
Obsahem předmětu jsou reflexe a hodnocení výtvarného procesu a jeho možnosti v primárním vzdělávání. V návaznosti
na předmět Reflektivní praxe si studenti všímají vztahu výtvarného procesu a jeho produktu. Pozorují a studují druhy a
metody reflexe a hodnocení ve Vv. Učí se navrhovat vhodné způsoby zpětné vazby v návaznosti na logiku výtvarných
úkolů, jejich učiva, cílů, výtvarných prostředků a jednotlivých vizuálních médií. Předmět rozvíjí schopnost studentů
reflektovat výtvarné vnímání a tvorbu i schopnosti komunikovat o rozpoznaných významech a zkušenostech subjektu
s cílem jejich budoucího využití ve výuce výtvarné výchovy. Student, jako reflektivní praktik, je veden k uvažování
o vlastních navrhovaných výtvarných úkolech a širších projektech a jejich možné revizi. Předmět seznamuje studenty
s vybranými kvalitativními metodami výzkumu, užívanými současnou výtvarnou výchovou (případová studie, zakotvená
teorie, akční výzkum, art-led research, practice-based research, artography) s cílem probudit zájem studentů
o systematické studium jevů v procesu vzdělávání.
Poslední úprava: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (24.11.2019)
|
|
||
Přímá výuka: 8 h Nepřímá výuka celkem: 42h Samostudium: 22h Reflexe výuky: 8h Příprava reflektivního portfolia: 10h Poslední úprava: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (23.10.2023)
|
|
||
DYLAN, W., LEAHYOVÁ, S. Zavádění formativního hodnocení. Čtení pomáhá a EDUkační LABoratoř, z.s. 2016 FULKOVÁ, M. Diskurs umění a vzdělávání. Praha: Nakladatelství H&H, 2008. ISBN 978-80-7319-076-7 KORTHAGEN, F., KESSELS, J., KOSTER, B., LAGERWERF, WUBBELS, T. Didaktika realistického vzdělávání učitelů. Brno: Paido 2011 SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál 1999. ISBN 80-7178-262-9 TOMKOVÁ, A. Práce s žákovským portfoliem v primární škole. In Školní vzdělávací program krok za krokem. Praha: Verlag Dashofer 2005
HAZUKOVÁ, H. Problémy utváření funkčního slovníku učitele ve výtvarné výchově (2005).. In J. Slavík (Ed.), Multidisciplinární komunikace: Problém a princip všeobecného vzdělávání (pp. 304–326). Praha: UK JANÍK, T. Akční výzkum jako cesta ke zkvalitňování pedagogické praxe. In: Maňák, J.; ŠVEC, V. Cesty pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2004 ŠVAŘÍČEK, R. ŠEĎOVÁ, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál Poslední úprava: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (24.11.2019)
|
|
||
1. Specifika hodnocení ve Vv. Typy a formy hodnocení ve Vv. Hodnocení-reflexe ve Vv. 2. Reflektivní praktik D. Schona. 3.-5. Kritéria hodnocení, jejich formulace ve výtvarném úkolu. 6. Formativní hodnocení ve Vv, reflektivní přístup, rozvoj myšlení žáků. 7. Reflektivní dialog jako metoda Vv. 8. Kvalita dětských výtvarných prací. 9. Druhy formy reflexe. 10. Výtvarné portfolio jako specifický druh výtvarné reflexe a jeho možnosti. 11. Výzkum ve Vv a jeho metodika. Participační, akční výzkum a metoda a/r/tography. 12. Reflexe kurzu, kontextualizace poznatků. Semináře probíhají průběžně formou didaktické analýzy videonahrávek hodin Vv. Poslední úprava: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (24.11.2019)
|
|
||
Klasifikovaný zápočet bude udělen na základě průběžně odevzdaných úkolů a aktivních vstupů v seminářích. Poslední úprava: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (09.09.2024)
|