|
|
|
||
Na základě poznatků dosažených v předchozím kurzu Explorace: kresba a malba jde o rozvíjení
dovedností a schopností v oblasti prostorové tvorby. Příprava studentů pro výuku výtvarné výchovy
prostřednictvím individuálních postupů vlastních výtvarnému myšlení, prohloubení kreativní složky
osobnosti, rozvíjení praktických i teoretických poznatků v oblasti prostorové a objektové tvorby,
orientace na současné výtvarné umění, vztah historie a současnosti volného i užitého umění.
Prostorová tvorba s důrazem na jasnou artikulaci konceptu, tříbení citu pro materiál, možnost vytvoření
vlastního projektu v rámci aktuálně zadaného tématu.
Poslední úprava: Tsikoliya Lenka, MgA. (07.09.2024)
|
|
||
Studující se orientuje v prostorové tvorbě. Studující dovede používat pokročilé výtvarné techniky prostorové tvorby. Studující vytvoří a reflektuje sérii výtvarných prací. Poslední úprava: Tsikoliya Lenka, MgA. (13.09.2024)
|
|
||||||||||||||||||||||||
Poslední úprava: Sedlák Michal, doc. MgA., Ph.D. (25.10.2022)
|
|
||
zápočet - prezentace průběžných úkolů, jako součásti průběžně doplňovaného profesního portfolia Poslední úprava: Tsikoliya Lenka, MgA. (07.09.2024)
|
|
||
SLAVICKÁ, M. Umění instalace. Výtvarné umění, 1994, roč. neuveden, č. 4. ROESELOVÁ, V. Techniky ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1996. ROESELOVÁ, V. Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 2004. PRECLÍK, V. Paměť sochařského portrétu. Academia, Praha 2004.
CHALUPECKÝ J. Nové umění v Čechách: Jinočany. Nakladatelství a vydavatelství H+H 1994. DEMPSEYOVÁ, A. Umělecké styly, školy a hnutí. Slovart, 2002. JIROUŠKOVÁ, J. Černá Afrika. Vydaly LN, 2003. LYNTON, N. Umění 19. a 20. století. Artia, Praha 1981. PIJOAN, J. Dějiny umění 10, 12. Knižní klub-Balios, Praha 1991-2004. REZEK, P. Tělo, věc a skutečnost v současném umění. Praha: Jazzová sekce, 1982. ISBN neuvedeno. SLAVICKÁ, M, WILIAMS J, BENISH B. Současné americké umění. Výtvarné umění (čtvrtletník pro současné umění 1 - 2/95) SMITH, L. E. Art Today. Praha: Slovart, 1996. ISBN 801-85871-9-1. VOLAVKOVÁ, J., SKOŘEPOVÁ, Z. Myšlenky moderních sochařů. Praha: Obelisk 1971. ZHOŘ, I. Proměny soudobého výtvarného umění: státní pedagogické nakladatelství Praha. 1992. Odkazy: Rosalind Krauss: Sochařství v rozšířeném poli Krauss_Rosalind_1979_2011_Socharstvi_v_rozsirenem_poli.pdf (monoskop.org) Miwon Kwon: One Place after Another Kwon_Miwon_One_Place_after_Another_Site-Specific_Art_and_Locational_Identity.pdf (monoskop.org) Poslední úprava: Tsikoliya Lenka, MgA. (06.10.2024)
|
|
||
Cvičení 1. Úvodní etuda v semináři a diskuse k vyhlášenému tématu, úvod, zasvěcení do problému. 2.-3. Prezentace referátů k zadanému tématu, diskuse, etuda. 4.-7. Návštěvy aktuálních výstav, které se vážou k tématu. Etuda. Podněty a nápady jako trénink osobního verbálního projevu a současně schopnosti sdílet myšlenkové postupy výtvarným jazykem. 8. Diskuse studentů nad rozpracovaným úkolem, etuda. 9. Návštěva akce, výstavy, vybrané přednášky, související s tématem, nabízející odlišný pohled na problém. Etuda rozvíjející výtvarné myšlení. 10.-12. Závěrečná ústní prezentace autorských projektů (související dokumenty, promítané texty, obrazy). Poslední úprava: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (21.11.2019)
|
|
||
Studující používá prostorové techniky umělecké tvorby (místně specifické umění, intervence do veřejného prostoru). Studující charakterizuje pokročilé prostorové umělecké techniky. Studující vytvoří a prezentuje portfolio výtvarných prací, ve kterém charakterizuje a reflektuje svoji tvorbu. Studující použivá svou výtvarnou tvorbu v rámci didaktického plánování vyučovacích hodin. Poslední úprava: Tsikoliya Lenka, MgA. (13.09.2024)
|