|
|
|
||
Předmět Didaktika Vv 2: umění a škola se zabývá otázkami vnímání vizuálního díla, možnostmi jeho interpretace a dalšího zapojení ve výtvarné výchově. Na kulturu a umění nahlíží sémioticky jako na spleť proměnlivých významů symbolického řádu, na artefakt jako na příležitost k jeho hledání. Staví na znalostech studentů z teorie a historie umění.
Vede k jejich hlubší reflexi s cílem integrovat je s didaktikou výtvarné výchovy. Seznamuje studenty s metodami
galerijní a muzejní pedagogiky, možnostmi spolupráce školy a muzea, galerie a jejich dopadem na rozvoj
obecných i kulturních kompetencí žáků. Usiluje o systematické a kritické myšlení v souvislostech, rozvoj komunikačních a reflektivních kompetencí studentů. Směřuje ke schopnosti uplatňovat vlastní percepci a znalosti z teorie a dějin umění v přípravě i realizaci výtvarných činností.
Poslední úprava: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (16.09.2023)
|
|
||
Příprava na výuku Samostudium literatury (za semestr) 5 hodin Práce se studijními materiály (za semestr) 2 hodiny Plnění průběžných úkolů (za semestr) 8 hodin
Plnění předmětu Seminární práce 0 hodin Příprava na klasifikovaný zápočet 5 hodin Poslední úprava: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (16.09.2023)
|
|
||
BIRD, M. Van Goghova hvězdná noc. CPress 2017 FULKOVÁ, M., HAJDUŠKOVÁ, L., SEHNALÍKOVÁ, V. Galerijní a muzejní edukace 1: vlastní cestou k umění: vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2011. Praha: PedF UK 2012 FULKOVÁ, M., JAKUBCOVÁ, L., KITZBERGEROVÁ, L., SEHNALÍKOVÁ, V. Galerijní a muzejní edukace 2. Praha: PedF UK a UPM 2013 JAKUBCOVÁ, L., FULKOVÁ, M. SEHNALÍKOVÁ, V. Metodika II. Metodika realizace vzdělávacího galerijního/muzejního programu (pro základní vzdělávání). Praha: Pedf UK, UPM, Galerie Rudolfinum 2013 HORÁK, O., FRANTA, J. Proč obrazy nepotřebují názvy? Praha: Labyrint 2014 KULKA, T. Umění a kýč. Praha: Torst 2000 TŘEŠTÍK, M. Umění vnímat umění. Praha: Gasset 2011
DOMLÁTILOVÁ, K., FREITAGOVÁ, M., HORÁK, O., LAHODOVÁ, K. Klacky v galerii, obrazy za miliony a co znamená krabice od pracího prášku? Praha: Galerie Rudolfinum ECO, U. (ed.) Dějiny krásy. Praha: Argo 2005. ISBN 80-7203-677-7 ECO, U. (ed.) Dějiny ošklivosti. Praha: Argo 2007. ISBN 978-80-7203-893-0 FIŠER Z., HAVLÍK V., HORÁČEK, R. Slovem, akcí, obrazem. Brno: MU 2010 MENKHOFFOVÁ, I. Svět optických iluzí. Praha: Slovart 2010 NOVOTNÁ, M. Kontext a práce s ním ve Vv. In: Výtvarná výchova 2/2013 Poslední úprava: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (16.09.2023)
|
|
||
1. Umění ve Vv. Interpretace uměleckého díla, obsah a význam. 2. Metody muzejní a galerijní edukace. 3. Obsah a význam díla a jeho transformace do výtvarného úkolu. Plánování výuky. 4. Vizuální kultura v díle J. Bergera. 5. Muzejní a galerijní edukace. Příklady programů, dílen aj. NG v Praze, Galerie Rudolfinum, DOX 6. Tvořivost v receptivních činnostech ve Vv 7. Prezentace navržených hodin, společná diskuse. 8.-12. Semináře probíhají průběžně formou návštěv galerií, účasti či reflexe vzdělávacích programů v muzejních institucích, příp. v učebně analýzou díla. (Dle aktuálních časových možností kurzu a spolupracujících institucí) Poslední úprava: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (16.09.2023)
|
|
||
klasifikovaný zápočet - plnění průběžných úkolů, průběžné zpracování kulturního deníku Poslední úprava: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (09.09.2024)
|