|
|
|
||
Předmět poskytuje vhled do základních přístupů a metod výzkumu ve vzdělávání. Znalosti z předmětu budou využity při řešení diplomového úkolu. Jejich dosažení je potřebné pro vstup do navazujících předmětů vyučovaných v 5. ročníku Příprava a zpracování diplomové práce I a II.
Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (29.01.2023)
|
|
||
Student bude po ukončení předmětu schopen prokázat základní orientovanost v problematice kvantitativního a kvalitativního přístupu v pedagogickém výzkumu, prokázat dovednost kriticky zhodnotit modelové výzkumné zprávy, koncipovat jednoduchý design pedagogického výzkumu a na modelovém souboru analyzovat data. Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (29.01.2023)
|
|
||
Přímá výuka a test: 9 hodin; samostudium a četba odborné literatury: 50 hodin; úkoly v moodle: 25 hodin Poslední úprava: Nekardová Barbora, Mgr. (30.01.2024)
|
|
||
ŠVAŘÍČEK, R.; ŠEĎOVÁ, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007.
HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha: Karolinum, 1999. GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. SKUTIL, M. a kol. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál, 2011. Greger, D., Simonová, J., Chvál, M., & Straková, J. (Eds.). (2020). Když výzkum mění praxi. Deset příběhů učitelů a akademiků zapojených do akčního výzkumu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. Dostupné zde: https://pages.pedf.cuni.cz/uvrv/publikace/akcni-vyzkum/ Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (26.02.2024)
|
|
||
Přednáška, cvičení, samostudium, skupinová práce, diskuse, analýza dat. Poslední úprava: Nekardová Barbora, Mgr. (30.01.2024)
|
|
||
1. Úvod do pedagogického výzkumu (význam, obsah, základní přístupy a pojmy, etika pedagogického výzkumu; akční učitelský výzkum; kazuistika) 2. Příprava a plánování kvalitativního výzkumu 3. Příprava a plánování kvantitativního výzkumu 4. Příprava a plánování kvantitativního výzkumu II + společná reflexe Poslední úprava: Nekardová Barbora, Mgr. (30.01.2024)
|
|
||
1. Splnění 2 úkolů v Moodle (výběr ze tří) v požadované kvalitě v termínu odevzdání - (lze získat max 5 + 5 bodů). Za pozdní odevzdání úkolu, pokud jej student odevzdá nejdéle 7 dní po uplynutí termínu, může student získat max 2 body /úkol. Úkoly budou zveřejňovány průběžně, vždy po odpřednášení tématu. 2. Závěrečný test (max 15 bodů). Celkové hodnocení: 22 – 25 bodů: výborně 18 – 21 bodů: velmi dobře 17 – 14 bodů: dobře Méně než 14 bodů: neuspěl/a Test se bude konat online ve dvou řádných a jednom opravném termínu. Poslední úprava: Nekardová Barbora, Mgr. (04.02.2024)
|
|
||
Moodle kurz zde: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=5755 (přihlášení bez hesla) Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (31.01.2024)
|