|
|
|
||
Kurz Asistentská praxe k oborovým didaktikám I je kurzem, ve kterém student prohlubuje své pedagogicko-psychologické a oborově didaktické praktické zkušenosti z didaktik, které studuje.
Podpora (kurz) v moodle: https://dl1.cuni.cz/user/index.php?id=5791
Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (19.09.2021)
|
|
||
Cílem předmětu je prohloubit u studentů pedagogicko-psychologické a oborově didaktické praktické zkušenosti z didaktik. Poslední úprava: Krátká Jana, PhDr., Ph.D. (22.09.2021)
|
|
||
Studijní zátěž Počet výukových hodin strávených náslechy ve výuce formou pozorování nebo asistováním provázejícímu učiteli: 12 hodin Počet hodin strávených reflexí s dalšími studenty, vedoucí praxe a plněním reflektivních úkolů v moodle: 12 hodin Počet hodin věnovaných přípravě na asistentskou praxi: 14 hodin Úkoly v moodle, samostudium: 12 hodin Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (01.10.2024)
|
|
||
Studenti absolvují náslechovou praxi na zvolené škole u vybraného učitele a sledují činnost učitele a žáků, aby mohli splnit konkrétní úkol zadaný vedoucím paralelky. Úkoly vkládá student do moodle. Kurz: Asistentská praxe k oborovým didaktikám I. 2022/23 (cuni.cz): https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=15204 Zápočet získá po vyhodnocení odevzdaných materiálů vedoucím asistentské praxe. Poslední úprava: Marešová Zuzana, Mgr. (12.09.2023)
|
|
||
Povinná literatura: Vzhledem k provázanosti oborově didaktických předmětů s tímto předmětem jsou tituly povinné a doporučené literatury shodné s tituly předmětů Didaktika HV s praxí, Didaktika TV s praxí, Didaktika VV s praxí,
Doporučená literatura: Slavík, J., Stará, J., Uličná, K. & Najvar, P. et al. (2017) Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání. Brno: Masarykova univerzita. 499 s. ISBN 978-80-210-8768-2. Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (19.09.2021)
|
|
||
Praxe Reflexe Příprava na asistentskou praxi Úkoly v moodle Poslední úprava: Krátká Jana, PhDr., Ph.D. (22.09.2021)
|
|
||
Smyslem je, aby student nabyté dovednosti získal nejen v konkrétních oborových didaktikách, ale aby je dokázal integrovat napříč školní výukou. Student v průběhu asistentské praxe vykonává různé činnosti, od hospitací, přes činnost asistenta učitele až po ověření si konkrétních didaktických postupů ve vlastních vyučovacích pokusech. V průběhu asistentské praxe studenti plní také úkoly, zadané v kurzech jednotlivých oborových didaktik, které jsou korekvizitami Asistentské praxe I. Student si pro realizaci kurzu volí „vlastní“ školu a její 1. st. ZŠ a učitele, u kterého asistentskou praxi bude vykonávat. Každá aktivita studenta je studentem sebereflektována a učitelem na závěr denní výuky reflektována. O celém průběhu a organizaci praxe si student vede záznamy formou reflektivního deníku. Podrobné pokyny k organizaci průběhu a ukončení kurzu budou specifikovány garantem SP Učitelství 1. st. ZŠ a vedoucí KPPg formou veřejného oznámení na web stránkách KPPg a v SISu. Požadavky PhDr, G.Babušové, Ph.D. budou sděleny na 1.setkání, nsáledně zaslány emailem, záverečná reflexe online Poslední úprava: Babušová Gabriela, PhDr., Ph.D. (10.10.2023)
|