|
|
|
||
Předmět navazuje na Osobnostní a sociální výchova I. Je zaměřen prakticky, na tři základní oblasti rozvoje studenta- budoucího učitele - osobnostní, sociální a morální rozvoj. Tematicky je předmět paralelou k průřezovému tématu Osobnostní a sociální výchova v Rámcovém vzdělávacím programu ZV. Seznamuje studující s jejími principy a postupy zejména formou sebezážitku a analýzy modelových lekcí. Umožňuje studentům reflektovat svoje dosavadní zkušenosti práce s dětskou skupinou/ třídou v oblasti rozvoje měkkých dovedností.
Poslední úprava: Krčmářová Tereza, PhDr., Ph.D. (31.01.2025)
|
|
||
Jeho hlavním cílem je dále prohlubovat úroveň sebepoznání studenta, jeho dovednost reflexe a sebereflexe, vybavit ho základními znalostmi a dovednosti potřebnými pro plánování, realizaci a reflexi výuky OSV v primární škole. Poslední úprava: Krčmářová Tereza, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
|
|
||
Studijní zátěž: přímá seminární výuka: 8 hodin plnění průběžných úkolů: 20hodin samostudium: 22hodin Poslední úprava: Krčmářová Tereza, PhDr., Ph.D. (31.01.2025)
|
|
||
- účast na obou prezenčních popř. online blocích seminární výuky, jednu účast lze v odůvodněných případěch po dohodě s vyučující nahradit úkolem v rozsahu výukového bloku - respektování pravidel skupiny - splnění 2 úkolů ve stanoveném termínu Poslední úprava: Krčmářová Tereza, PhDr., Ph.D. (31.01.2025)
|
|
||
Povinná literatura: VALENTA, J. Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4473-5. REITMAYEROVÁ, E.; BROUMOVÁ, V. Cílená zpětná vazba. Praha: Portál, ISBN 978-80-262-0988-1. Doporučená literatura: HERMOCHOVÁ, S. Skupinová dynamika ve školní třídě. Kladno: AISIS, 2005. HERMOCHOVÁ, S. Teambuilding. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1155-9. KASÍKOVÁ, H. Učíme se spolupráci spoluprací. Kladno: AISIS, 2009. ISBN 8023967703 KOPŘIVA, P., NOVÁČKOVÁ, J. a kol. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2010. ISBN 80-901873-7-4. MACHALÍKOVÁ, J., MUSIL, R. Praha: Improvizace ve škole. Informatorium, 2015. ISBN 978-80-7333-120-7. MIKOVÁ, Š.,STANG, J. Typologie osobnosti u dětí. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-587-5. LOKŠA, J., LOKŠOVÁ, I. Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole. Praha: Portál. 1999. ISBN 80-7367-176. ROSENBERG, M. B. Nenásilná komunikace. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0530-2. www.odyssea.cz Poslední úprava: Váňová Michaela, MgA. (31.01.2022)
|
|
||
Semináře jsou charakteristické střídáním sebezážitkových aktivit a jejich reflexí ve skupině. Využívá především metod psychosociálního výcviku, zážitkové pedagogiky, dramatické výchovy a metodu analýzy situací a diskuse. Poslední úprava: Krčmářová Tereza, PhDr., Ph.D. (31.01.2025)
|
|
||
Témata:
Poslední úprava: Krčmářová Tereza, PhDr., Ph.D. (31.01.2025)
|
|
||
Moodle link: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=17321 klíč: bude sdělen na 1.semináři Poslední úprava: Krčmářová Tereza, PhDr., Ph.D. (31.01.2025)
|
|
||
ve vztahu ke Kompetenčnímu rámci alsolventa učitelství přispívá seminář k budování zejména následujících kompetencí: 1.1., 3.1., 3.2., 4.2., 6.1
Poslední úprava: Krčmářová Tereza, PhDr., Ph.D. (31.01.2025)
|