|
|
|
||
Kurz je zaměřen na přípravu studentů na jejich vstup do učitelské praxe v oblasti vyučování matematiky. Studenti jsou seznámeni s teorii poznávání v aritmetice a didaktikou základních aritmetických operací.
Poslední úprava: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (30.01.2023)
|
|
||
Otevřít studentům svět didaktiky matematiky v úzkém propojení na jejich osobní zkušenosti ve vyučování matematice (provázat teorii se zkušenostmi z předmětu Asistentská praxe k oborovým didaktikám I). Porovnat historický vývoj některých matematických pojmů se současným zaváděním těchto pojmů v učebnicích matematiky. Poslední úprava: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (30.01.2023)
|
|
||
přímá výuka - 3 setkájní - 12 hodin příprava na setkání, celkem 6 h čtení odborné literatury 12 h zpracování seminární práce - portfolia - 24 h průběžné úkoly - 6 h Předpokládané časové zatížení studentů je celkem 60 h Materiály ke studiu jsou vloženy do kurzu v Moodlu: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=16166 Poslední úprava: Jirotková Darina, doc. RNDr., Ph.D. (16.03.2024)
|
|
||
Požadavky pro splnění předmětu jsou prodiskutovány na orvním setkání při výuce. 2 kredity = cca 50 hodin práce studenta Požadavky k zápočtu v letním semestru akademického roku 2022/2023 4. Předmět bude uzavřen zápočtem formou kolokvia (diskuse nad zpracovanými tématy). Poslední úprava: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (30.01.2023)
|
|
||
Hejný, M. a kol. (1990) Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava : SPN. Hejný, M., Stehlíková, N. (1999): Číselné představy dětí. Praha : Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta. Hejný, M.: Záporná čísla. In: (Eds.) (2004) M. Hejný, J. Novotná, N. Stehlíková: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky 2. Praha : Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, s. 327-342. Hejný, M. Kuřina, F. (2009). Dítě, škola a matematika: Konstruktivistické přístupy k vyučování. Praha : Portál. Hejný, M. (2014): Vyučování orientované na budování schémat - Aritmetika 1. stupně ZŠ, Praha : Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta. Tichá, M. (1998) Jak žáci chápou slovní úlohy se zlomky. In (Eds.) M. Ausbergerová, J. Novotná: Plzeň : 6. setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol. JČMF, s. 133-138. Učebnice matematiky pro 1. stupeň ZŠ
Poslední úprava: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (30.01.2023)
|
|
||
Ve výuce didaktické komentování úloh, diskuse o didaktických i matematických jevech Poslední úprava: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (30.01.2023)
|
|
||
Obsah: 2. Sémantické modely čísla a sématické ukotvení čísla .Řešení a tvorba slovních úloh. Antisignál. 3. Aditivní operace. Paměťové počítání, singelton, písemné algoritmy. Multiplikativní operace. Poslední úprava: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (30.01.2023)
|