|
|
|
||
Studenti jakéhokoliv studijního programu v rámci tohoto předmětu jako dobrovolníci (tj. práce není finančně honorována) podporují minimálně jednoho žáka (skupinu žáků) formou doučování, hlídání, zajišťování volnočasových aktivit, dobrovolnictví vzájemně prospěšné v rámci komunity apod. (OSPOD, neziskové organizace, pomoc školám, pěstounským rodinám...).
Cílovou skupinou beneficientů dobrovolnické činnosti jsou zejména (ale ne výlučně) znevýhodnění žáci základních a středních škol (například ze socioekonomicky znevýhodněného prostředí, se speciálními vzdělávacími potřebami, váleční uprchlíci a podobně). Děti/žáci se mohou v průběhu realizace dobrovolnické pomoci obměňovat. Příjemcem dobrovolnické pomoci nemohou být pro účely tohoto kurzu rodinnní příslušníci.
Studující vykonávají dobrovolnické aktivity dle svých aktuálních aktivit a možností. Pokud nemá sám možnost domluvit si podporu konkrétního žáka, může se obrátit se na vyučující předmětu nebo získat informace či kontakt na pracoviště při vstupním reflektivní semináři.
V předmětu studenti sdílejí a reflektují své zkušenosti s dobrovolnickou činností – reflexe je individuální i skupinová.
Poslední úprava: Šťastný Vít, doc. PhDr., Ph.D. (16.09.2024)
|
|
||
Studenti rozvíjí své kompetence v oblasti individuální nebo skupinové podpory dětí/žáků na všech typech základních, příp. středních škol, event. dětí předškolního věku. Studenti navrhnou, v jaké oblasti bude jejich dobrovolnická činnost probíhat a co k její realizaci budou potřebovat, následně ji realizují. Poté studenti reflektují své zkušenosti dle otázek zadané šablony jak písemně (formou eseje), tak ústně na setkání v menších skupinách s vyučujícím předmětu. Poslední úprava: Šťastný Vít, doc. PhDr., Ph.D. (05.01.2024)
|
|
||
Předmět je tvořen 12 hodinami reflektivního semináře, konaného na fakultě, či v online prostředí, a 24 hodinami přímé dobrovolnické činnosti (např. doučování). Pro reflektivní seminář student odevzdává zpracované úkoly dle instrukcí vyučujícího. Reflektivní seminář je organizován ve formě vstupního semináře (2 hodiny), průběžných konzultací s vyučujícím (6 hodin) a výstupního semináře – závěrečné reflexe (4 hodiny). Poslední úprava: Šťastný Vít, doc. PhDr., Ph.D. (05.01.2024)
|
|
||
Poslední úprava: Šťastný Vít, doc. PhDr., Ph.D. (13.09.2024)
|
|
||
Poslední úprava: Šťastný Vít, doc. PhDr., Ph.D. (05.01.2024)
|
|
||
Poslední úprava: Šťastný Vít, doc. PhDr., Ph.D. (13.09.2024)
|
|
||
Student: výstižně popíše svou dobrovolnickou činnost a doloží ji svým deníkem; formuluje nezdary a výzvy, s nimiž se během své dobrovolnické činnosti potýkal; pojmenuje své úspěchy - co se mu během dobrovolnické činnosti (po)dařilo (jemu i beneficientům); reflektuje svou zkušenosti z dobrovolnické činnosti; zhodnotí svou zkušenost z dobrovolnické činnosti pro svůj profesní rozvoj. Poslední úprava: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (19.09.2024)
|