|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ondřej Hrabec, Ph.D. (01.09.2019)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Anna Páchová, Ph.D. (25.01.2024)
Cílem kurzu je seznámit studující s kognitivní a s metakognitivní složkou lidského myšlení a s možnostmi jejich rozvíjení. Důraz bude kladen na osobní zisk studujících, tedy na to, aby naučené dokázali využít v rámci svého vlastního vzdělávání. Výsledky učení:
|
|
||||||||||||||||||||||||
Poslední úprava: Mgr. Ondřej Hrabec, Ph.D. (07.02.2024)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ondřej Hrabec, Ph.D. (01.09.2019)
JAEGGI, S. M., BUSCHKUEHL, M., JONIDES, J., & PERRIG, W. J. Improving fluid intelligence with training on working memory. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America. 2008, 105(19), 6829–6833. KLINBERG, T., FERNELL, E., OLESEN, P. J., JOHNSON, M., GUSTAFFSON, P., DAHLSTRÖM, K., … WESTERBERG, H. Computerized training of working memory in children with ADHD--a randomized, controlled trial. Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry. 2005, 44(2), 177–186. KRYKORKOVÁ, H., CHVÁL, M. Rozvoj metakognice–cesta k hodnotnějšímu poznání. Pedagogika. 2001. 51(2), 185-196. LOKAJÍČKOVÁ, V. Metakognice–vymezení pojmu a jeho uchopení v kontextu výuky. Pedagogika. 2014, 64(3), 287-306. MÁLKOVÁ, G. Co (ne) dokáže instrumentální obohacování Reuvena Feuersteina. Československá psychologie. 2006, 50(6), 543. PÁCHOVÁ, A., ŠTUMPF, O. Paměť příliš podceňovaná. In M. Dolejš & M. Charvát, et al., PhD Existence II česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech (s. 100-109). Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3037-9 PÁCHOVÁ, A. Vliv tréninku pracovní paměti na oblast vyšších poznávacích procesů. In V. Ježková (Ed.) Kvalita ve vzdělávání, XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (428-441). Praha: UK Praha, 2012. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ondřej Hrabec, Ph.D. (01.09.2019)
Metody podpory distančního studia Kurz Moodle. Kurz bude strukturován podle tematických bloků (viz sylabus). Ke každému bloku bude k dispozici literatura a úkoly. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Anna Páchová, Ph.D. (04.02.2024)
Kurz je tvořen třemi bloky. 1. Kognitivní a metakognitivní funkce 2. Možnosti rozvoje kognitivních a metakognitivních funkcí 3. Představení vybraných tréninkových programů |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Anna Páchová, Ph.D. (25.01.2024)
Docházka, absolvování kognitivně tréninkového programu, splění všech úkolů v moodlu |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Anna Páchová, Ph.D. (25.01.2024)
Viz Moodle, Kurz s názvem Metakognitivní schopnosti a jejich rozvíjení - dálkaří https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=15400 |