|
|
|
||
V rámci výuky budou studenti na základě poznatků o procesu sociální a pedagogické komunikace rozvíjet komunikační dovednosti. Na modelových situacích si ověří možnosti jejich využití v situacích typických pro jejich profesi.
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (24.01.2019)
|
|
||
Studující s využitím poznatků pedagogické komunikace analyzují modelové komunikační situace ve škole, navrhnou možná řešení, jiné přístupy s využitím komunikačních strategií. Reflektují vlastní komunikační schopnosti i možnosti ostatních. Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (13.09.2019)
|
|
||
Instrukce pro distanční (hybridní) formu výuky:
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (30.01.2021)
|
|
||
GAVORA, P. Učitel a žáci v komunikaci, Brno: Paido, 2005 MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ J. Komunikace ve škole, Brno: Masarykova univerzita, 1995 MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi, Praha: Graha, 2003 PEAS A., PEAS B. Řeč těla, Praha: Portál, 2011 Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (04.01.2018)
|
|
||
Požadavky k zápočtu: aktivní účast na seminářích, analýza modelové komunikační situace. Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (24.01.2019)
|
|
||
1. Úvod. Základní odborná terminologie, studijní literatura a další zdroje informací. 2. Sociální/pedagogická komunikace, interakce. 3. Verbální, neverbální komunikace, paralingvistické aspekty reči. 4. Monolog a dialog ve vyučování, otázky. 5. Emocionální stránka komunikace. 6. Prostor v komunikaci. 7. Nácvik komunikace, sebepozorování, reflexe. Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (04.01.2018)
|