|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (01.12.2017)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Alena Thorovská (31.12.2017)
Předmět somatologie II. navazuje na předmět somatologie I. Cílem předmětu je vybavit studenty teoretickými znalostmi funkčně pojaté somatologie. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Alena Thorovská (31.12.2017)
DYLEVSKÝ, I. Funkční anatomie. Praha : Grada, 2009. 532 s. ISBN 978-80-247-3240-4. DYLEVSKÝ, I. Somatologie. Olomouc : Epava, 2000. 480 s. ISBN 80-86297-05-5. DYLEVSKÝ, I. Základy anatomie a fyziologie člověka. Olomouc : EPAVA, 1995. ISBN 80-901667-0-9. ELIŠKOVÁ, M., ŇANKA, O. Přehled anatomie. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2006. 309 s. ISBN 80-246-1216-X. MACHOVÁ, J. Biologie člověka pro učitele. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2010. 270 s. ISBN 80-7184-867-7. SCHREIBER, M. a kol. Funkční somatologie. Praha : H&H, 2007. 468 s. ISBN 80-86022-28-5.
HRUŠKA, M. Fyziologie živočichů a člověka pro učitele I. díl. Hradec Králové: Gaudeamus, 1994. ISBN 80-7041-840-0. HRUŠKA, M. Fyziologie živočichů a člověka pro učitele II. díl. Hradec Králové: Gaudeamus, 1994. ISBN 80-7041-984-9. KOPECKÝ, M., CICHÁ, M. Somatologie pro učitele. 1. vyd. Olomouc : UP, 2005. 263 s. ISBN 80-244-1072-9. HRUŠKA, M. Fyziologie živočichů a člověka pro učitele II. díl. Hradec Králové: Gaudeamus, 1994. ISBN 80-7041-984-9. KŘIVÁNKOVÁ, M., HRADOVÁ, M. Somatologie – Učebnice pro střední zdravotnické školy. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. 244 s. ISBN 80-247-2988-6. ŠMARDA, J. Biologie pro psychology a pedagoggy. 2.vyd. Praha : Portál, 2007. 424 s. ISBN 978-7367-343-7. ZÁVODSKÁ, R. Biologie buněk. 1. vyd. Praha : Scientia, 2006. 160 s. ISBN 80-86960-15-3 |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Alena Thorovská (31.12.2017)
Obsah somatologie II. se prolíná s obsahem somatologie I. a nelze je oddělovat. Ukončením předmětu je ústní zkouška. Okruhy je zkoušce jsou dány sylabem. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Alena Thorovská (02.01.2018)
1. Imunitní systém 2. Smyslová soustava 3. Integrační systémy - hormonální soustava 4. Integrační systémy - nervová soustava 5. Člověk a prostředí |