|
|
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (16.10.2023)
|
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (29.12.2023)
Studenti vysvětlí možnosti implementace postupů OSV ve volném čase. Používají terminologii v didaktickém kontextu (Jirásek, prožite/zážitek, holistická výchova; Jonassen, Land, Mareš, Pelikán, Jirásek, Holec, Neuman, učební prostředí akcentující žáka pedagogizace prostředí - přímé a nepřímé výchovné působen; Vygotský, Křivohlavý, zóna nejbližšího vývoje; Csikszentmihalyi,Flow/stres/ nuda; Kolb, Hanuš, Drahanská, zkušanostní učení, reflexe, formatrivní hodnocení, konstruktivismus ve výuce, Čáp, Mareš, Kalhous). Interpretují aktivitu/hru/jádrovou činnost tak, aby prožitek aktivizoval proces učení. Argumentují smysl pedagogické diagnostiky skupiny pro nastavení prožitkové situace jako bezpečného výukového prostoru pro učení (situace pro učení na úrovni eustresu). Porovnají možnosti sociální motivace jednotlivce se situací skupinové dynamiky. Formulují cíle aktivity ve vazbě na pedagogickou diagnostiku. Dokáží identifikovat témata OSV s afektivním doménou cílů. Aplikují reflexi (review) jako didaktickou podporu procesu sociálního učení v OSV. |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (16.10.2023)
Předmět má 6 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 180 hodinám. Přímá výuka 14 hodin i s přípravou, samostudium literatury (za celý semestr) 50 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 40 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 36 hodin. Seminární práce 40 hodin. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (23.01.2020)
Valenta, J. (2003). Učit se být: témata a praktické metody pro osobnostní a sociální výchovu na ZŠ a SŠ (Vyd. 2). Praha: Agentura Strom. Valenta, J. (2013). Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Praha: Grada. Srb, V., & Švec, J. (2007). Jak na osobnostní a sociální výchovu?: výchozí příručka k metodikám OSV (Vyd. 2). Praha: Projekt Odyssea. Gymnasion, časopis pro zážitkovou pedagogiku Hermochová, S. (1994). Hry pro život: Sociálně psychologické hry pro děti a mládež. Praha: Portál. Jirásek, I. (2019). Zážitková pedagogika. Teorie holistické výchovy (v přírodě a volném čase). Praha: Portál. Pelánek R. (2010). Zážitkové výukové programy. Multimediální interakce, diskuse, aktuální témata. Portál, Praha. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (v aktuálním znění; web MŠMT) |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (16.10.2023)
Aktivní účast v seminářích - nelze nahradit samostudiem. Úloha v seminární práci jako podklad pro hodnocení. V podmínkách distanční výuky bude předmět realizován kombinací on-line výuky a reflektovaných úkolů, které budou východiskem seminární práce. On-line výuka v ZOOM, aktuální komunikace a materiály v MOODLe tohoto předmětu včetně odkazů a přístupu na on-line setkání v ZOOM. |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (29.12.2023)
Přehled výukových témat: 3. Pedagogická diagnostika (referenční rámec skupiny; potřeby skupiny; psychická bezpečnost, eustres) |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (23.01.2020)
On-line studijní opora na adrese: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8978 Heslo pro hosty: akredkpg19 |