|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (11.02.2020)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (11.02.2020)
Studenti se seznámí s výchovnými a vzdělávacími možnostmi výtvarných činností ve volném čase a osvojí si zásady realizace těchto možností. Seznámí se s kontexty obsahu výtvarné výchovy v současné vizuální kultuře a s možnostmi jejich využití ve volnočasových činnostech. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (11.02.2020)
ADAMEC, J; BLÁHA, J.; ŠAMŠULA, P.: Průvodce výtvarným uměním (I.-VI.díl), Praha: Práce 1993 - 1996. DVOŘÁKOVÁ, M.: Výtvarná výchova na prvním stupni I (Pracovní sešit pro 1. - 3. ročník). Havlíčkův Brod: TOBIÁŠ, 1996. ISBN 80-85808-46-3. DVOŘÁKOVÁ, M.: Výtvarná výchova na prvním stupni II (Pracovní sešit pro 4. a 5. ročník). Havlíčkův Brod: TOBIÁŠ, 1998. ISBN 80-85808-59-5. HAZUKOVÁ, H., ŠAMŠULA, P.: Didaktika výtvarné výchovy I., Praha: PedF UK, 2005, ISBN: 80-7290-237-7. ROESELOVÁ, V.: Didaktika výtvarné výchovy V., Praha: PedF UK, 2003, ISBN: 80-7290-129-X. HAZUKOVÁ, H.; ŠAMŠULA, P. Didaktika výtvarné výchovy I. Praha: Univerzita Karlova, vydavatelství Karolinum, 1991. ISBN 80-7066-368-5. CIKÁNOVÁ, K. Kreslete si s námi. Praha: Aventinum, 1997. ISBN 80-85277-79-4. CIKÁNOVÁ, K. Malujte si s námi. Praha: Aventinum, 1996. ISBN 80-7151-468-3. ROESELOVÁ, V. Techniky ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1996. ISBN 80-902267-1-X. ROESELOVÁ, V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1997. ISBN 80-902267-2-8 SLAVÍKOVÁ, V.: Dívej se, tvoř a povídej! -- Artefiletika pro předškoláky a mladší školáky. Praha: Portál, 2007, ISBN: 80-7367-322-3 |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (11.02.2020)
Vypracování seminární práce zadané v úvodu kurzu |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (11.02.2020)
Výtvarné vnímání a vyjadřování v současné vizuálně orientované kultuře. Dnešní výtvarná výchova, její místo ve vzdělávacím procesu. Možnosti využití principů výtvarné výchovy v realizaci zájmové činnosti dětí a mládeže. * Teorie: * 1. Výtvarné vnímání a vyjadřování Vizualita, vizuální kultura. Výtvarné vnímání, cítění, myšlení, vyjadřování. Umělecká výtvarná tvorba, dětská výtvarná tvorba. * 2. Výtvarná výchova Výchovný a vzdělávací obsah výtvarné výchovy. Vliv výtvarné výchovy na rozvoj osobnosti žáka - názory, tendence. Výtvarná výchova a současná vizuální kultura. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (15.02.2021)
Požadavky k udělení zápočtu: vypracování seminární práce. Na základě níže popsané struktury student vytvoří a realizuje výtvarně Posluchač při prezentaci prokáže, že umí používat a vysvětlit základní pojmy |