|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Alena Thorovská (01.09.2017)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Alena Thorovská (01.09.2017)
Cílem předmětu je vybavit studenty bakalářského kombinovaného studia Vychovatelství znalostmi stavby a zejména funkce lidského těla v jeho ontogenetické proměně jako propedeutického profesního základu pro povolání vychovatele. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Alena Thorovská (29.09.2020)
Prezentace a další materiály jsou dostupné v Moodle kurzu https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=3351#section-1 Přístup dostanou zapsaní studenti. V Moodlu také najdete informace o případné distanční výuce. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Alena Thorovská (01.09.2017)
DYLEVSKÝ,I. Základy anatomie a fyziologie člověka. Olomouc: Epava, 1998. ISBN 80-901-667-0-9. KOPECKÝ, M.; CICHÁ, M. Somatologie pro učitele. 1. vyd. Olomouc: UP, 2005. 263 s. ISBN 80-244-1072-9 MACHOVÁ, J. Biologie člověka pro speciální pedagogy. 2. vyd. Praha: Karolinum, 1994. 263 s. ISBN 80-7066-980-2 MACHOVÁ, J. Biologie člověka pro učitele. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 978-80-7184-867-7. PŘÍVRATSKÝ, V. Biologie člověka pro učitele a vychovatele. Praha: PedF UK, 2004. ISBN 80-7290-182-6. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Alena Thorovská (01.09.2017)
Úspěšné absolvování písemného testu (min. 70 %). Součástí písemného testu bude popis obrázků, které se vztahují k dané problematice. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Alena Thorovská (01.09.2017)
1. Vlastnosti živé hmoty, její integrační stupně - geny, buňky, tkáně, orgány, orgánové soustavy. 2. Základy cytologie, histologie a organologie člověka, věkové zvláštnosti jednotlivých soustav. 3. Muskuloskeletární systém. 4. Kardiovaskulární systém. 5. Respirační systém. 6. Gastrointestinální systém. 7. Urogenitální systém. 8. Imunitní soustava. 9. Endokrinní soustava. 10. Nervová soustava. 11. Smyslová soustava. 12. Organismus jako dynamický systém - člověk a prostředí. |