|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Kristýna Říhová, DiS. (17.09.2020)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jaroslav Bláha, Ph.D. (05.06.2019)
Cílem předmětu je prostřednictvím průřezových témat seznámit studenty s proměnami výtvarného umění 20. století. V konfrontaci předmětného a nepředmětného výtvarného umění ukázat radikální proměny znakových systémů a interpretací v umění dvacátého století |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jaroslav Bláha, Ph.D. (05.06.2019)
Doporučená literatura: Baleka,J.: Výtvarné umění. Výkladový slovník. Academia : Praha, 1997 Bláha,J.: Estetická výchova pro střední školy, 2. díl. Umění jako obraz doby, Scientia Medica : Praha 1991. Bláha,J.- Šamšula,P.: Průvodce výtvarným uměním III, Práce : Praha 1996 Bláha,J.- Slavík,J.: Průvodce výtvarným uměním V, Práce : Praha 1997 Bláha,J.: Výtvarné umění a hudba. Tvar, prostor a čas I/1. TOGGA : Praha, 2012 Bláha,J.: Výtvarné umění a hudba. Tvar, prostor a čas I/2. TOGGA : Praha, 2013 Bláha,J.: Křižovatka geneze moderního malířství a hudby. Univerzita Karlova, PedF : Praha, 2007 Šamšula,P.- Hirschová,J.: Průvodce výtvarným uměním IV, Práce : Praha 1994 Gombrich,E.H.: Příběh umění. Praha 1992 Ruhrberg - Schneckenburger - Frickeová - Honnef: Umění 20. století. Taschen/Slovart : Praha 2004 Dempseyová,A.: Umělecké styly, školy a hnutí. Slovart : Praha 2002 Zhoř,I.: Proměny soudobého výtvarného umění. Praha l992 |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Kristýna Říhová, DiS. (17.09.2020)
Test z výtvarného umění 19. a 20. století. Promítnutá výtvarné díla zařadit do odpovídajícího směru a k příslušnému autorovi. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jaroslav Bláha, Ph.D. (05.06.2019)
Vznik výtvarného umění. Druhy a typy výtvarného umění. Výtvarné umění, styl a sloh. Umělecký kánon a umělecký řád. Člověk, příroda a společnost: proměny jejich vztahů a jejich obraz ve výtvarném umění. Struktura osobnosti a struktura uměleckého díla a jejich vzájemné ovlivňování. Percepce, recepce, apercepce a response uměleckého díla. Umění a skutečnost: umělecký interval a umělecká mimézis. Filozofické, psychosociální a psychodidaktické aspekty recepce výtvarného umění. Specifické možnosti výtvarné tvorby a umění ve výchovném a edukačním procesu. |