|
|
|
||
Celistvost člověka a kombinované postižení, vícečetná vada, přídatná porucha, symptomatická vada. Terminologické vymezení, modely vnímání osob s kombinovaným postižením. Význam vzdělávání osob s kombinovaným postižením. Institucionální a pedagogický doprovod, sociální podpora. Změny v kognitivním a emocionálním vývoji kombinovaně postižených jedinců. Speciálně pedagogická diagnostika osob s kombinovaným postižením a následné vytváření individuálních studijních plánů. Psychomotorický vývoj jedince se zřetelem na odchylky u dítěte s kombinovaným postižením. Senzomotorický vývoj dítěte s kombinovaným postižením a možnost speciálně pedagogické podpory. Možnosti komunikace kombinovaně postiženého jedince. Vliv vícečetného postižení na kvalitu života jedince a rodiny. Úloha speciálního pedagoga, rodiny a ostatních odborníků při týmové práci.
Poslední úprava: Šumníková Pavlína, PhDr. Mgr., Ph.D. (04.02.2019)
|
|
||
Náhled do problematiky osob s kombinovaným postižením, možnosti vzdělávání a podpory. Poslední úprava: Šumníková Pavlína, PhDr. Mgr., Ph.D. (04.02.2019)
|
|
||
Výuka probíhá dle rozvrhu, on line v prostředí MS Teams. Poslední úprava: Šumníková Pavlína, PhDr. Mgr., Ph.D. (06.02.2021)
|
|
||
Studium zadané literatury a studií. Obhajoba nastudovaných témat. Poslední úprava: Šumníková Pavlína, PhDr. Mgr., Ph.D. (04.02.2019)
|
|
||
VÍTKOVÁ, M., ŘEHŮŘEK, J., KVĚTOŇOVÁ – ŠVECOVÁ, L., MADLENER, I. Možnosti reedukace zraku při kombinovaném postižení. Brno : Paido, 1999. ISBN 80-85931-75-3LUDÍKOVÁ, L Vzdělávání hluchoslepých 1. Praha : Scientia, 2000. ISBN 80-7183-225-1. LUDÍKOVÁ, L. Vzdělávání hluchoslepých 3. Praha : Sciencia, 2001. ISBN 80-7183-256-1. OPATŘILOVÁ, D. Metody práce u jedinců s těžkým postižením a více vadami. Brno: MU, PdF, 2005. ISBN 80-210-3819-5. Nielsen, Lilli. Učení zrakově postižených dětí v raném věku. České vyd. 1. Praha: ISV, 1998. 119 s. Speciální pedagogika. ISBN 80-85866-26-9.
FRIEDLOVÁ, K. Bazální stimulace v základní ošetřovatelské péči. 2007. Praha: Grada publishing. ISBN 978-80-247-1314-4.
studie a materiály dodané vyučující
výuka je podpořena systéme MOODLE Poslední úprava: Šumníková Pavlína, PhDr. Mgr., Ph.D. (04.02.2019)
|
|
||
Samostudium doporučených zdrojů. Poslední úprava: Šumníková Pavlína, PhDr. Mgr., Ph.D. (04.02.2019)
|
|
||
Osoba s kombinovaným postižením - terminologické vymezení Diagnózy predikující kombinované postižení Základy komunikace osob s kombinovaným postižením. Budování představ. Metoda aktivního učení Problematika hluchoslepoty Poslední úprava: Šumníková Pavlína, PhDr. Mgr., Ph.D. (04.02.2019)
|