|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ráchel Mazúchová (15.09.2019)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ráchel Mazúchová (15.09.2019)
Hlavním cílem předmětu je představit pedagogiku volného času jako významný nástroj pozitivního ovlivňování kvality života. Student vymezí pedagogiku volného času a zasadí ji do soustavy ostatních pedagogických disciplín, popíše zájmové činnosti a subjekty nabízející volnočasové aktivity, je obeznámen se současnými trendy trávení volného času a výzkumy v oblasti v oblasti volného času dětí a mládeže.
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ráchel Mazúchová (15.09.2019)
PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6 HÁJEK, B., HOFBANER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času. Texty pro distanční studium. Praha: UK - Ped.fak,. 2003. ISBN 80-7290-128-1 HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-7178-927-5 NĚMEC, J. Kapitoly ze sociální pedagogiky a pedagogiky volného času. Brno: 2002. ISBN 80-7315-012-3 |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ráchel Mazúchová (16.09.2019)
Aktivní účast na výuce; úspěšné napsání závěrečného písemného testu (jeden řádný a dva opravné termíny). |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ráchel Mazúchová (15.09.2019)
1. Východiska, souvislosti a perspektivy pedagogiky volného času; základní pojmy. 2. Prostředí a účastníci volnočasových aktivit. 3. Zájmové činnosti, subjekty nabízející volnočasové aktivity. 4. Současné trendy trávení volného času. 5. Výzkumy v oblasti volného času dětí a mládeže.. 6. Osobnost pedagoga volného času. |